xecute

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Det är killen som är bitchen

Av Xecute - 1 augusti 2010 00:01

Är tjejer som ligger med upptagna killar "horor"?

Det är väl killarna i fråga som är "horor" i så fall?


Det är alltid, alltid den redan upptagnes ansvar att inte ligga med andra än sin partner.

Alltid.


Det händer hela tiden att upptagna killar stöter på singeltjejer. Killar är ju oftast inte bara billiga, utan rent av gratis, som Martina uttrycker det. Mycket bra beskrivet! Så vem är idioten? Ja, inte fan är det singeltjejen!


Ändå tycks det vara så att andra tjejer dömer just de tjejer som har hoppat i säng med upptagna killar, som "horor". Som bitches.


Susanna har skrivit väldigt bra om detta: "Vem bär ansvaret, älskarinnan eller frun?"


Om en singeltjej raggar på en upptagen kille, så är det killens ansvar att säga nej.

En del säger att de är upptagna, men att de vill ändå. Då är det fortfarande killens ansvar, det är fortfarande killen som är en bitch. Inte tjejen.




 
 
susanna55

susanna55

1 augusti 2010 09:13

Ja du minns väl mitt inlägg, Vem bär ansvaret, älskarinnan eller frun? Alltid finns det dom, som anser att det är singeltjejen som ska "stenas". Dom borde se över sin relation i stället för att skylla på andra..

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

1 augusti 2010 09:47

Naturligtvis är det den upptagne killens ansvar att säga nej, MEN jag tycker att även singeltjejen har ett ansvar i att RESPEKTERA att killen inte är ledig! Hon behöver inte kallas 'hora', men inte är hon fri från ansvar inte!

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Mally

Mally

1 augusti 2010 09:57

SANT!

http://www.mally.bloggagratis.se

 
privat

privat

1 augusti 2010 12:54

Nja när det gäller otrohet så tycker jag att det är bägges ansvar att säga nej...förstår att många anser att den upptagna ska ha bättre moral eftersom den faktist befinner sig i ett förhållande men jag tycker det är lika omoraliskt att vara den som är singel men ändå stöter på den upptagna(om den som är singel vet om att den andra är upptagen vill säga)för varför vill man stöta på den som är upptagen?...det kan man fundera på för många verkar det faktist som en slags lek eller tävling så fort dom ser en ring på rätt finger...sen kan man som alltid vrida och vända på alla inlägg ur olika vinklar för vi har ju dom kära tjejerna som tror på att mannen ska lämna sin fru och alltså blir förd bakom ljuset visst är den upptagna mannen värst och man kan bli att tycka synd om tjejen men jag kan inte låta bli att tycka att hon visste vad hon gav sig in i och hon skulle ha låtit bli den mannen från första början...mem men shit happends everywhere...

http://www.frittframm.blogg.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

1 augusti 2010 18:56

Självklart är det den som redan är i ett förhållande som är ansvarig för om hon/han träffar andra. Och det går aldrig att skylla på någon annan. Men ett samhälle bör ju bygga på respekt. Så jag tycker allt att om man vet att killen/tjejen har ett förhållande så ska man allt hålla fingrarna borta. Är hon/han så jäkla intresserad så lär väl hon/han höra av sig när förhållandet med nuvarande partner är över...

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

1 augusti 2010 20:39

När jag hittade min pojkvän i fel människas säng blev jag arg på den jag borde bli arg på, dvs honom
Tjejen känner jag inte ens, och hon visste dessutom inte om mig

Jag skrev lite mer om detta nyss, om gratis killar krävs för att skapa billiga tjejer

http://habanero.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

1 augusti 2010 20:56

Om jag vet om någons civila tillstånd långt i förväg så BÖRJAR jag inte ens, men med P (David Morse kopian du vet) var det som så att när jag väl gjort upp en kanonbra plan (skulle åka med och bjuda på kaffe jag hade med mig i termos vid ändhållplatsen då han kör buss) och skred till verket såg jag ringen då han tog emot koppen och jag är ju tyvärr lite som så att om jag väl bestämt mig för ngt så .... ja det var ju upp till honom men han är en av de mest gratis män som finns och alla som vill får ligga

Sen oroar sig alla över att man ska bli utnyttjad om man är med en upptagen som aldrig kommer lämna det de har, det slår aldrig dem in att man kanske inte VILL ngt mer med killen än sex och trivs bra med det ?

P är den första och sista upptagna jag haft då jag normalt inte börjar då ....

http://habanero.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

1 augusti 2010 22:14

Jag länkade detta till den där människan som skrev om bitches, hon fick nu för sig att jag SNOR hennes ämne fast jag motarbetar det å det grövsta, och får det till att HON minnsann vet så mkt

Förlåt, men jag ogillar verkligen detta synsett med att vi är billiga när vi ligger med helt gratis män =(

http://habanero.bloggplatsen.se

 
Emil

Emil

3 augusti 2010 04:01

Jag tycker inte att det är rätt att se ner på kvinnor som ligger runt och lockar män runt sitt lillfinger. Följer en kille med är det väl för att han antingen inte är säker på sitt förhållande, eller så är han en idiot. Jag skulle vilja uppmuntra fler kvinnor till lössläppthet, då Sverige lider brist av detta, vilket i sin tur säkert bottnar i att flickor och pojkar fostras så olika, än idag.

Är en kille otrogen är han antingen för feg för att göra slut på ett stagnerat förhållande, eller så är han bara en tribal-idiot med majoriteten av sin hjärnsubstans sittandes i det lilla huvudet.. Ingen kille är otrogen mot någon han verkligen älskar.

http://emils-60-kvadrat.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

3 augusti 2010 08:41

Man kan inte ha ansvar för en relation man inte har :-) Om en man som är i en relation väljer att vara med någon annan är det hans ansvar att ta hand om sin relation anser jag.
Däremot är det trevligt om upptagna män är ärliga med att det är i en relation och bara vill ha en fling eller sex, så vet man vad man ger sig in i.
Inte roligt att ge sig in i en lek där man inte har tillgång till reglerna.
Allt är ok om det känns bra för båda före, under och efter... tycker jag.....

http://klarabella.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

3 augusti 2010 11:01

Klart att det är bra att respektera om killen har ett förhållande. Men om han själv, trots att han har det, inte bangar för en ons, så är det han som är billig och inte tjejen. Det är en helt annan sak att inleda ett regelrätt förhållande med en sådan gratis kille, det är ju bara jäkligt patetiskt. Men fortfarande är det killen som är den billigaste..
Sedan är det ju en annan sak att tjejen "borde" säga att hon inte är intresserad om killen är upptagen. Men tycker tjejen att det är ok för henne, så... är det inte hon som är billig. Tycker jag iaf.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Gubbfan

Gubbfan

4 augusti 2010 11:27

I ett radioprogram(Stafetten?) för flera år sedan fick en professor i hjärnor (Matti Bergström) en massa frågor från hon Stina som hoppade i sina TV-program.
Det gällde var kärlek och förälskelse fanns i hjärnan.
Hans svar var att det inte kunde lokaliseras någonstans egentligen. Det var för komplext, men att det rörde sig om helt olika saker.
Det handlade delvis om kultur, religion och människosyn tror jag.
Han sa att en normal karl blir förälskad 7-8 gånnger om dagen, MEN om han eller hon tillhör en annan människa så skall det stanna vid en avståndsförälskelse. Allt annat rör sig om HUNDFRÖJD!
Hur kvinnor fungerar i detta avseende vet jag inte, men jag antar att samma sak gäller för dem.
De som blandar sig in i andras förhållande är inte bättre än hundar.
(Förlåt alla hundägare, men för mig är hunden det lägst stående av alla varelser. )
Det är inte frågan om annat än att veta hut, när det gäller medmänskliga relationer.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards