xecute

Alla inlägg under september 2015

Av Xecute - 26 september 2015 12:00

Att man måste vara tydlig när man kommunicerar, ja det är tydligt, det.

Något som också är tydligt är att det tydligen inte är min starkaste gren. Nu tycker jag i och för sig att jag inte ska behöva vara övertydlig, alla borde utgå från samma saker och anta samma saker som jag, eftersom jag tänker väldigt rätt, klokt och bra.

  

Tyvärr händer det, ganska ofta, att något är så hundraprocentigt självklart i min egen värld att jag helt enkelt utgår från att det är lika självklart för andra - det behöver inte skrivas med stora bokstäver på ett plakat, liksom.

Och så var det inte så självklart för mottagaren. Då har jag ju faktiskt mig själv att skylla. Jag borde inte ta saker för givna, särskilt inte sådant som finns mellan raderna, oskrivet, outtalat. Hur mycket jag än själv tycker att det inte behöver sägas högt. Alltså är det mitt fel.

Får man vara arg då, när den man kommunicerat med har missförstått och handlat i enighet med något annat än det jag menade? Något som hen läste in mellan raderna eller till och med av de ord jag sade? Nej, väl?






 




Det där är också ganska lurigt; att känslor och förnuft ibland inte alls kan samsas eller komma överens. Trots att den ena (förnuftet) väldigt tydligt säger åt den andra (känslorna) att den har fel och inte ska vara upprörd. Den andra är väldigt dålig på att lyssna på sådant... Vad gör man? Tillåter sig att vara arg ändå, med risk för att göra allting mycket värre? Försöker trycka ner känslorna, så att man går och pyser ut lite i form av sarkastiska pikar, tills ilskan har lagt sig? Isolerar sig sälv tills förnuftet har knockat känslorna för gott?

Ja vad gör man när man är dålig på att vara tydlig... jag har tydligen ingen aning om det heller.





     



Av Xecute - 9 september 2015 10:20

Filar på nytt namn på bloggen:

"mammatillnoahgabriellaeliasochmikaela"



Barn är underbara. Men kanske inte lika intressanta för andra människor, som för en själv. Väldigt många andra människor har också barn. Det föds 253 barn per minut, så att ha barn är inte jätteovanligt. Ändå tycks många tro att de är helt unika som har barn, och att allt som rör deras liv som förälder och som rör deras unge, är vansinnigt intressant för omvärlden.


Jag vill också tro att alla människor i hela världen tycker att jag är sjuuukt intressant för att jag har barn och att ALLT som mina barn gör och säger är spännande, fascinerande läsning! Från och med nu ska jag bara skriva om mina små underbara änglar! Med många bilder på dem, jag menar - vem bryr sig om deras privatliv och att de inte själva har valt att finnas på min blogg på internet forever and ever?


Mitt första inlägg som "mammatillnoahgabriellaeliasochmikaela":
Ja då sitter man här igen efter att ha lämnat barna i skolan. Nu blire det lite tvätt å disk å sånt. Kanske lite kaffe också.
Igår somna NoahGabriellaEliasochMikaela som små änglar efter att ja läst lite godnattis för dom. Snuttisar!


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards