xecute

Alla inlägg under november 2012

Av Xecute - 12 november 2012 10:24

Det känns riktigt ovant att både ha lust och tid att blogga lite. Jag kanske är sjuk?   


Då saknas det bara ämnen att skriva om... det blir inte lättare av att jag nästan aldrig följer nyhetsvärlden. Barnkanalen styr mitt liv och den enda musik jag råkar lyssna på kommer från Alice Babs eller Mora Träsk. Eller Euphoooooooooriiiiaaaaaaaaaaaa. 


Just nu är det projekt döda råttor. "Stora Huset" är tydligen ganska fullt av dem. Tillräckligt många för att bita av elledningar och andra viktiga elprylar, bajsa ner i kökslådor och många andra ställen, springa i så gott som alla väggar, ses springande över ett golv, ha sönder diskmaskinen och husera typ... ÖVERALLT. Otroligt äckligt! Det är tydligen "råttår" i år, var det någon som sade. No kidding! Men varför? Och hur får man bort dem? Vägrar använda råttgift. Har köpt stora råttfällor och visst, de har tagit ett par stycken men förmodligen är det många. Har också tagit hit mina två katter, som visserligen är unga (fem månader) men kanske kan plocka någon i alla fall. Fast om det är råttår, så lär det väl kunna komma in nya hela tiden?


Ja, vidrigt är det, oavsett. Vill bara vända upp och ner på hela huset och SANERA! Med KLORIN! ÖVERALLT!!!

Problemet med det är att huset har tre våningar och det tar en satans tid att gå igenom med en vanlig veckostädning, så hur lång tid ett saneringsprojekt skulle ta vågar jag inte ens gissa på. Tid jag inte har, det är i alla fall ett som är säkert.   


Får väl ta det lite i taget. Så kanske det är klart till våren.....




Av Xecute - 10 november 2012 23:57

"Bloggar hippt från min iPhone" och vinkar till K <3


Imorgon är det söndag. Inte heller den här helgen har ägnats åt fredagsmyz med Taco's, att shoppa Shabby Chic-vita inredningsdetaljer eller gå på parmiddag där männen pratar grill och renovering medans kvinnorna sippar vin och pratar om Shabby Chic-vita inredningsdetaljer.


Stackars mig.

Av Xecute - 9 november 2012 09:57

"Starta din egen modeshop med Mylovebasket, genom att blogga om produkterna du gillar, har köpt eller vill köpa"

Så står det framför min näsa just nu, när jag skriver.

Finns det inte modebloggar så det räcker?

Tänk om alla dessa shopaholics skulle lägga precis lika mycket tid, tankar och engagemang på bara liiiteeee viktigare saker - vilken skillnad det skulle kunna göra!





 






Tänk om samma tid, tankar och engagemang lades på att motverka mobbing i skolorna där bloggerskorna går (för det är ju framför allt tonårsbrudar som tror att de är modeorakel). Eller rasism i samma skolor. Tänk om alla pengar som läggs på shopping av (fula) modekläder istället användes till att motverka barnfattigdomen i Sverige. Till att stödja kvinnofridskämparna i Sverige. Cancerforskningen. Utvecklandet av produkter inom skönhets- och modeindustrin som INTE skadar vare sig djur eller människor.


Det värsta med mode är att det likriktar. Jag är medveten om att modet har blivit mer tillåtande, spänner över fler stilar, men det är inte vad jag ser när jag går omkring. Jag ser tonårstjejer och unga vuxna som ser exakt likadana ut.

Det finns några olika grupperingar, men inom dessa ser alla exakt likadana ut. Och nåde den som sticker ut! På fel sätt.


Dålig självkänsla och låg självkärlek kan man inte vare sig shoppa bort eller modeblogga bort. Det är extremt kortvariga kickar av falsk bekräftelse. Långnäsa!

Så varför inte  strunta i att åka till Det Stora Shoppingcentret idag. Strunta i att köpa prylar och kläder du inte behöver. Använd tiden och pengarna till att skaffa ett par fadderbarn och plantera några träd i den skövlade regnskogen istället. 


Det var inte alls det här jag skulle skriva när jag loggade in.. tack, jävla puckade idiotreklam för att det ska skapas ännu fler helt värdelösa, meningslösa modebloggar. Tack. Not.




Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards