xecute

Alla inlägg under juni 2012

Av Xecute - 30 juni 2012 16:42

Har varit sugen på att blogga igen, fingrarna lider svårt av skrivklåda. Men livet, denna turbomaskin, kör på så att det känns omöjligt att hinna med. Men idag! Idag ska jag minsann blogga lite. För idag är det en fantastisk människas födelsedag!


Ni vet ju själva hur svårt det är med folk! Det är det ena, eller det andra. Är de roliga så är de samtidigt ändå inte särskilt smarta. Är de smarta så är de inte särskilt roliga. Gillar de sånt som man själv gillar, är de ändå pest att umgås med.

Ja, ni vet. De där 100%-arna är sjukt ovanliga!

Särskilt när man blir lite äldre, är det svårt att hitta 100%-are. Hitta riktiga, äkta vänner som man verkligen VILL hänga med, på riktigt och helst hela tiden.

Sådana vänner är ovärdeliga skatter oavsett vilken ålder man befinner sig i, men de är lite lättare att hitta när man är -25 år.

Sedan blir de ovärdeliga och svårfunna skatter.


Jag hittade den här skatten när jag var 24 år, men sedan hände det saker i våra liv som gjorde att vi tappade kontakten. För inte så många år sedan fann vi varandra igen! Och det som hänt där emellan visade sig vara saker som gör oss mer lika idag, än vi var när vi var unga! Vi är på samma nivå. Vi delar gemensamma upplevelser, fastän de skett på varsina håll.

Nu varken kan eller vill jag vara utan min skatt! Hon är fantastisk!


Hon är en 100%-are. Grymt smart, galet intelligent, men samtidigt den roligaste person jag någonsin träffat. Jag får skrattkramp i magen bara av att tänka på henne.

Hon lyckas med konststycket att vara en känslomänniska som kan kontrollera sina känslor och se till att utnyttja dem på ett bra sätt, istället för att bara bli överväldigad och "släppa ut skiten" - diplomatisk, klurig, vis och klok.

Otroligt klok. När jag virrar runt vet jag vem jag ska fråga om råd.

När jag låter mina känslor överväldiga mig och inte får rätsida på någonting, då vet jag vem jag ska prata med.

När jag är farligt nära att starta krig med omgivningen för att jag är så jävla arg, så vet jag vem som kan lugna mig och komma med bättre förslag på hur jag ska hantera idioterna.


Och så är hon den tuffaste brud jag någonsin känt.

Hon har överlevt allt och lite till. Hon överlever varje dag. Jag säger inte att hon har ett dåligt liv, tvärtom, men hennes liv skulle inte många andra orka med! Respekt! Hon hjälper mig att stanna kvar på jorden och inte bli bortskämd. Hon hjälper mig att komma ihåg vad som faktiskt är viktigt i livet och vad som inte är viktigt!


Hon är en sådan som ger otroligt mycket av sig själv, nästan tills hon själv går under, men bara nästan. För hon är smart och låter sig inte krossas. Men allt hon kan ge, det ger hon. Hon är helt enkelt suverän. Fantastisk. Underbar. Och snygg och har ett grymt läckert hem! Vissa föds med inte bara god, men även personlig smak. Det är jag också avis på!


Pöss på dig, BB!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards