xecute

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Xecute - 6 augusti 2010 00:16

Plötsligt är det fullt av detta i rampljuset; "kolla in min blogg så länkar jag till dig"

"Kolla in min blogg så får du dittan och dattan"

"Kolla in min blogg och följ den, så följer jag din"

"Kolla in min blogg och kommentera, så kommenterar jag tillbaka"


Det är ju lite som prostitution.

Att sälja sig själv billigt, för att få statistik.

Jag förstår fortfarande inte hur man kan vilja ha läsare som inte läser.

Jag förstår fortfarande inte hur man kan vilja ha helt intetsägande kommentarer som är skrivna enbart för att man ska kommentera tillbaka.


Nej, jag fattar inte det faktiskt.

Själv skulle jag verkligen skämmas över att skriva något sådant i rampljuset. Lite som att det också är skämmigt att vara riktigt desperat singel som sätter på vad som helst som har två ben.


Varför blogga, om ingen ändå läser det man skriver, utan bara skummar igenom och kommenterar med något i stil med "fin blogg du har kolla in min"?

Handlar det om att hamna på topplistan för dagen? Att samla tillräckligt med statistik för att komma högt upp där?

Nej, jag fattar inte faktiskt.


Personligen avskyr jag masskommentarer i stil med "hej fin blogg kolla in min", och jag skriver för att beröra och/eller bli läst. LÄST. Hellre av en som bryr sig än femtio som bara tittade in för att jag ska göra det samma hos dem....


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards