xecute

Alla inlägg den 13 augusti 2010

Av Xecute - 13 augusti 2010 00:23

Ikväll slog det mig att jag bor mittemot Burt Reynolds senior och Burt Reynolds junior. Men barnens pappa - Dennis Quaid - tycker inte att jag ska nämna det för dem. "Det kan bli fel när man liknar folk vid kändisar", sade han, vis som alltid. För att understryka och illustrera detta berättade han följande historia:

"Jag hade en släkting som var otroligt lik Kojak, vilket min mamma inte kunde låta bli att uppmärksamma. Men han blev skitsur! Femton år senare, utan att Kojak vare sig synts på TV eller i tidningar under den tiden, åkte jag och min kusin hem till honom och hälsade på. Väl där vid köksbordet ligger en TV-tidning. Med en stor bild på Kojak på framsidan. Jag började asgarva och gissa vem som blev sur?"


Något annat som kan hända om man påpekar för någon vilken kändis han eller hon är lik, är att det stiger vederbörande åt huvudet:

En kompis till mig var mäkta stolt över att vara lik en kändis. Han ville att jag skulle gissa vilken det var. Det skulle ju inte bli svårt enligt honom, för det var så många som hade påpekat likheten med denna celebrity. Hmm... jag tänkte så det knakade, medan jag skärskådade hans förväntansfulla ansikte.

Killen i fråga var engelsman, och därför kändes det så klockrent när jag kom på det. Plötsligt såg jag det - han var ju jättelik Vinnie Jones!


Hans förväntansfulla ansiktsuttryck förvandlades till besviken irritation. What? Vinnie Jones? You must be kidding me...I look like Richard Gere!! Look!

Eh, jaha... sure.. if you say so... *suck*


Jag har fler kändisar i min närhet, trots att jag bor långt från Sunset Strip: Katherine Heigl sitter i kassan på ICA ibland,  till exempel. Det kunde jag inte låta bli att påpeka en gång - men hey, vem skulle bli sur över att likna en av världens vackraste kvinnor?!? Det kändes ganska safe att säga det.  Och syrran skulle lika gärna kunna heta Tuva Novotny.


På sjuttiotalet såg min svärfar ut som en korsning mellan Bin Laden och någon från Baader-Meinhofligan. Fast det räknas egentligen inte eftersom jag inte kände honom då. Räknas gör däremot min styvpappa som fortfarande, men särskilt när han var yngre, är en kopia av Snoddas.


Under fyra års tid var jag ihop med Michael Stipe. Jag har även fallit för en mörkare Peter Swartling och haft ett halvår långt förhållande med Tom Cruise.


Om jag tittar mig själv i spegeln får jag se ännu fler kändisar. Det är billigt och praktiskt; jag behöver ju inte köpa Se&Hör.

Enligt ett facebooktest är jag väldigt lik Brolle. Enligt andra är jag lik både Thomas DiLeva och Lisa Nilsson (okej, det var längesedan, när Lisa Nilsson och jag hade samma frisyr i början av nittiotalet... men ändå...)


För att få autografer och/eller signerade idolbilder: Skriv ett kort meddelande i gästboken så skickar jag det asap. Kramiz.








Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards