xecute

Alla inlägg under mars 2014

Av Xecute - 19 mars 2014 11:30

"Plaggen med måste ha-faktor"

Så står det (bland annat) på omslaget till min nyinköpta Amelia.


I år, i vår, måste vi ha vita skjortan, coola cigarettbyxan, statementsmycket och så lite silver.

Okej.

Men om man har helt andra plagg man bara måste ha? Som till exempel en khakigrön jacka med hål där det satt knappar på fickorna? Eller ett par jeans som är totalt söndertrampade vid bensluten?

Då ser man ju inte ut som alla andra. I mitt fall ser jag dessutom inte helt och hållet hel ut.

Men jag måste ha de här plaggen. Jag älskar de här plaggen. Till döds. Deras, alltså.


Jag har oerhört svårt att förstå behovet att se likadan ut. Mer eller mindre; alla har naturligtvis inte exakt likadana vita skjortor eller statementsmycken, men stilen är densamma och ger samma effekt. Det är svårt att skilja folk åt när jag går på stan. Där kom ett gäng tonårstjejer. Nämen, där kom de igen, flera kvarter bort och dessutom från ett helt annat håll än de nyss var på väg. Vänta nu, de står ju därborta, samtidigt.


Man måste inte ha hål på jackan för att sticka ut och ha en egen stil. Man måste inte ens ha en särskild stil. Det handlar kanske mest av allt om en mental stil. En inställning som sticker ut och lyser igenom. Till skillnad från inställningen "jag är så osäker och ytlig att jag inte törs vara mig själv eller sticka ut på något sätt och därför följer jag modenyckerna slaviskt hur fula/konstiga/obekväma/dyra de än är". Den lyser starkt även den. Som ett helt gäng neonskyltar.

Har jag sagt att jag tycker att neonskyltar är rätt stillösa? ;-)




 




Angående min älskade jacka.. ja, jag måste väl byta ut den. Men hur byter man ut sin stora kärlek? Ska man egentligen inte stå ut med varandra både i nöd och i lust? Det skulle kännas lite bättre att konvertera till en religion som förespråkar polygami. I så fall kan jag ha fler än en älskling och de kan dela på mig i en anda av vänskaplighet och generositet, helt utan svartsjuka. 


Så får det bli. *googlar polygamireligioner*


//X

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Skapa flashcards