xecute

Alla inlägg den 1 juli 2010

Av Xecute - 1 juli 2010 23:20

Idag tog jag med mig mina hemmavarande tre barn till Lek- och buslandet. Vi hade också med oss en kompis till min femåriga dotter. Barnen hade sjukt kul, var inte stilla en sekund under de tre timmar vi var där!

När vi anlände, ställde vi alla våra skor på en ganska kort hylla. Våra sex par skor fick precis plats.

När vi skulle gå därifrån, fattades några skor. En av mina, en av min femårings och en av min tvååriga dotters. Min son och kompisen hade dock fått behålla två skor.


Vilka sjuka människor det finns!     

Av Xecute - 1 juli 2010 11:47

För att ingen ska behöva missförstå:


Självklart ska man försöka gå ner i vikt om man är sjukligt överviktig. Det är ju lika farligt som att vara underviktig.

Men jag är en stark motståndare till bantning och självsvält.

Det ENDA som fungerar är att ändra sin livsstil, för alltid. Äta NORMALT, sunt men inte extremt och framför allt röra på sig regelbundet. Inte bli träningsnarkoman, inte bli matnarkoman vare sig det handlar om att äta för mycket eller för lite.


Bantning är en vidrig företeelse som skadar kroppen. Det sliter enormt på kroppen att gå upp och ner i vikt hela tiden, enormt!

Av Xecute - 1 juli 2010 10:45

En del ämnen tål att skrivas om hur många gånger som helst. Vikt, till exempel. Utseendefixering. Osexigt gnäll...



Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon enda kan tycka att skelett är sexiga! Halkade in på en blogg där två bilder på Nicole Ritchie var upplagda. En där hon var normalviktig, en från hennes skelettperiod. Och bloggaren ville med dessa få fram att skelettversionen var något att sträva efter!


SKRÄMMANDE!!!!!!!!


  



Ointelligent också. Man behöver inte överdrivet många hjärnceller för att fatta att livet inte blir plötsligt perfekt bara för att revbenenen syns. Man behöver inte överdrivet många hjärnceller för att fatta att kroppen tar stryk av svält.

Och med svält menar jag även att leva på minimalt med mat.


Kroppen behöver fett! Utan fett kan inte cellerna arbeta ordentligt! Det är JÄTTEFARLIGT att ta bort det sunda fettet!

Men vem bryr sig, bara revbenen syns.... vill man vara fin, får man lida pin, eller?


Jag har skrivit förut att jag inte tycker synd om alkoholister eftersom det är en självvald sjukdom. Samma sak för anorektiker.

Men var så jäkla puckade då att ni slutar äta eller äter minimalt med mat. Skyll er själva! Precis som med alla andra beroenden väljer ni. I det här fallet att se äckliga ut och ge era egna kroppar så mycket stryk att de lägger av till sist. Moget? Nä.



  

Nicole Ritchie



Size 0 är INTE SNYGGT. Det är ett SJUKT ideal! Vem tänder på att skära sig på sin partner i sängen? Vem tänder på levande skelett? 

Framför allt, undrar jag vem som tänder på en sådan enorm osäkerhet och ett så enormt kontrollbehov, som anorektiker och andra som är besatta av vikt, lider av?


Det är SJUKT att inte tänka på annat än mat, vikt, mat, vikt, kalorier, mat, vikt, kalorier.................................. 


(Dessutom består vikten inte bara av onödigt fett. Våra muskler väger. Vattnet i kroppen, organen, skelettet, det nödvändiga fettet och så vidare. Det är faktiskt bara korkat att väga sig! Att mäta kroppen är mycket bättre.)


Det är attraktivt och snyggt med människor som trivs med sig själva på ett AVSLAPPNAT sätt! Det är sexigt med självförtroende och självkänsla!

Till alla patetiska tjejer och killar som tjatar om sin vikt och hur "feta" de är för att de har storlek S, skärp er!

Slappna av!!!


  



Det är inte VIKTEN som gör utseendet - det är SJÄLVKÄNSLAN!

Jag känner en tjej som är överviktig, men som strålar, är varm och mjuk och härlig och vacker! Som visserligen inte vill vara överviktig, för vem vill det egentligen, men som inte gömmer sig för det, utan gillar sig själv!

Jag känner också en tjej som är överviktig och försöker gömma sig. Under stora tält till kläder och genom att se sur ut och helst inte prata med folk i onödan. Det är inte hennes övervikt som gör henne ful, det är inställningen!

Jag känner en tjej som är underviktig, men som har accepterat det och bara är sig själv, utan att längre ägna varje tanke och vaken sekund till att försöka gå upp i vikt. Hon är jättesnygg, cool och avslappnad!

Och så ser jag underviktiga tjejer som inte kan tänka på annat än hur de ser ut och hur de ska gå ner i vikt lite till, och/eller klagar nästan konstant på hur de ser ut. Otroligt fult!


  


Det finns tusen orsaker till varför en del människor håller på med idiotiska, extrema bantningskurer, extremt avancerad "sund" kost (läs FARLIG), äter så lite som möjligt, tänker på sin vikt från sekunden de vaknar till sekunden de somnar.


Men det spelar ingen roll varför. Det som spelar någon roll är handlingarna, inte orsakerna bakom dem.

"Du är inte vad du säger, vad du tänker eller vad du känner. Du är vad du gör".


Gör man dumt är man dum. Oavsett varför.


Slappna av!



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards