xecute

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Tillägg till vikt

Av Xecute - 1 juli 2010 11:47

För att ingen ska behöva missförstå:


Självklart ska man försöka gå ner i vikt om man är sjukligt överviktig. Det är ju lika farligt som att vara underviktig.

Men jag är en stark motståndare till bantning och självsvält.

Det ENDA som fungerar är att ändra sin livsstil, för alltid. Äta NORMALT, sunt men inte extremt och framför allt röra på sig regelbundet. Inte bli träningsnarkoman, inte bli matnarkoman vare sig det handlar om att äta för mycket eller för lite.


Bantning är en vidrig företeelse som skadar kroppen. Det sliter enormt på kroppen att gå upp och ner i vikt hela tiden, enormt!

 
 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

1 juli 2010 12:14

Såå bra inlägg! Både detta och det förra. jag är överviktig "på riktigt", eller hur jag nu ska säga. Har äntligen hittat en livsstil som passar mig jättebra. Jag har provat en del dieter genom åren, vissa har gått bra vissa inte. Nu har jag sentomsider FATTAT att det inte är en DIET man ska hålla sig till - den slutar man ju i regel med när man gått i mål - utan att man ska anamma en LIVSSTIL som man kan leva efter resten av sitt liv! Där man kan avvika nån gång utan att få panik, där man slipper väga och mäta upp maten utan äter när man är hungrig utan sug mellan målen. Lugnet har infunnit sig i min kropp, jag går ner, jag äter gott, jag tänker äta så här resten av mitt liv, jag saknar inte nåt (socker m a o) och jag är GLAD!! Detta speglar sig som du beskriver på andra människor omkring mig, jag vet 4 st vänner som blivit så taggade när jag pratat om min nya "regim" att de utan att tveka har börjat äta på samma vis. Det känns bra! Att kunna inspirera andra...=)

Och motionen som du säger, låt den vara en del av vardagen, promenera, träna lite hårdare ibland, skit i det vissa dar och till sist finner man sin rytm och balans mellan mat och motion.

Ordet BANTA borde förbjudas, likaväl som det plockas in nya ord varje år så kan man väl ta bort gamla förlegade?;))

Tack för en riktigt bra blogg!

Mvh Åsa-Maria

http://mittlchf.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

1 juli 2010 12:23

AMEN, sister! :-)
Lustigt förresten, jag heter också Åsa Maria! :-)))

http://xecute.bloggplatsen.se

 
minkampomvikten

minkampomvikten

1 juli 2010 12:37

Helt sant det du skriver.
Jag har idag skaffat en blogg, kika gärna in där om du vill :)
Jag ska banta, men inte banta såsom i att svälta mig själv. Utan att helt enkelt försöka skaffa mig en sundare livsstil.

http://minkampomvikten.bloggplatsen.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

1 juli 2010 12:47

Du är möjligtvis inte tvilling också? Skulle vara komiskt.=))

Åsa-Maria

http://mittlchf.bloggplatsen.se

 
Tilda

Tilda

1 juli 2010 14:37

Vilka underbara inlägg! Läste senast igår en blogg med en tjej som ville gå ner, målet var 50kg eller något sådant.
Själv är jag lycklig för att jag gått från 49kg till 57kg, min kropp har blivit kvinnlig, alla former mjukare o mera greppvänliga. Visst magen putar lite, men de är de värt, kanske jag vid tillfälle tränar upp magmusklerna, men just nu är jag nöjd med min nya form.
Fortsätt med din jätte trevliga blogg!

http://guldis.bloggplatsen.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

1 juli 2010 20:07

...och möjligtvis kanske född 1973 också?;)) Komiskt igen isåfall.*fniss*

Åsa-Maria

http://mittlchf.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

1 juli 2010 21:16

Okej, nu skrämmer du mig kära fellow Åsa Maria!! *står nervöst bakom gardinen och spanar ut mot gatan*

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

1 juli 2010 22:04

Äh, du skämtar!! Sant?? Lite Twilight zonevibbar här nu!=)))

Jag ska dra det en aning till då, jag fyller den 3 juni...du?

Åsa-Maria

http://mittlchf.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

1 juli 2010 22:11

LOL! Nä, men nära! Jag fyller 29/5 - därav tvilling. Jag har alltså ingen tvilling, om det var det du syftade på?

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

1 juli 2010 22:56

Nä, jag menade stjärntecknet!=)) Ja då är vi ju nääästan lika gamla då. Fin årgång, -73:orna.

Ska vi göra varsitt fjortisinlägg nu då å skicka bokmärken till varann å bli bästbästaste vänner xoxo, cross my heart forever an ever?? Vad samlar du på å vill du se en bild på min bak som du kan ha i din blogg??

Inte alls ironisk...hehe

http://mittlchf.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

1 juli 2010 23:19

LOL! jaaaaa va kuuul!!! Smacka upp din rumpa asap så blir de här nya scandalbeautiesbloggen forever! :-)))
Å ja samlar asså på barn va, typ liksom. Va samlar du på å va betyder egentligen de dära xoxo??? har faktiskt alltid undrat de, å så undrar jag va de här är ^^ ????? Asså vill gärna va fjortis igen, va ju bästa tiden i livet! *inte alls ironisk, inte alls...* :-)))

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

2 juli 2010 06:38

Rumpan kommer!=))

Visst saknar jag fjortistiden, det gör väl alla? NOT.=))Nog för att det är surt att betala räkningar å handla mat, men FAN va skönt det är att vara VUXEN!

Ha en bra dag!!

Åsa-Maria

http://mittlchf.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards