xecute

Direktlänk till inlägg 1 juli 2010

Viktfanatiker som vill se ut som skelett

Av Xecute - 1 juli 2010 10:45

En del ämnen tål att skrivas om hur många gånger som helst. Vikt, till exempel. Utseendefixering. Osexigt gnäll...



Jag kan inte för mitt liv förstå hur någon enda kan tycka att skelett är sexiga! Halkade in på en blogg där två bilder på Nicole Ritchie var upplagda. En där hon var normalviktig, en från hennes skelettperiod. Och bloggaren ville med dessa få fram att skelettversionen var något att sträva efter!


SKRÄMMANDE!!!!!!!!


  



Ointelligent också. Man behöver inte överdrivet många hjärnceller för att fatta att livet inte blir plötsligt perfekt bara för att revbenenen syns. Man behöver inte överdrivet många hjärnceller för att fatta att kroppen tar stryk av svält.

Och med svält menar jag även att leva på minimalt med mat.


Kroppen behöver fett! Utan fett kan inte cellerna arbeta ordentligt! Det är JÄTTEFARLIGT att ta bort det sunda fettet!

Men vem bryr sig, bara revbenen syns.... vill man vara fin, får man lida pin, eller?


Jag har skrivit förut att jag inte tycker synd om alkoholister eftersom det är en självvald sjukdom. Samma sak för anorektiker.

Men var så jäkla puckade då att ni slutar äta eller äter minimalt med mat. Skyll er själva! Precis som med alla andra beroenden väljer ni. I det här fallet att se äckliga ut och ge era egna kroppar så mycket stryk att de lägger av till sist. Moget? Nä.



  

Nicole Ritchie



Size 0 är INTE SNYGGT. Det är ett SJUKT ideal! Vem tänder på att skära sig på sin partner i sängen? Vem tänder på levande skelett? 

Framför allt, undrar jag vem som tänder på en sådan enorm osäkerhet och ett så enormt kontrollbehov, som anorektiker och andra som är besatta av vikt, lider av?


Det är SJUKT att inte tänka på annat än mat, vikt, mat, vikt, kalorier, mat, vikt, kalorier.................................. 


(Dessutom består vikten inte bara av onödigt fett. Våra muskler väger. Vattnet i kroppen, organen, skelettet, det nödvändiga fettet och så vidare. Det är faktiskt bara korkat att väga sig! Att mäta kroppen är mycket bättre.)


Det är attraktivt och snyggt med människor som trivs med sig själva på ett AVSLAPPNAT sätt! Det är sexigt med självförtroende och självkänsla!

Till alla patetiska tjejer och killar som tjatar om sin vikt och hur "feta" de är för att de har storlek S, skärp er!

Slappna av!!!


  



Det är inte VIKTEN som gör utseendet - det är SJÄLVKÄNSLAN!

Jag känner en tjej som är överviktig, men som strålar, är varm och mjuk och härlig och vacker! Som visserligen inte vill vara överviktig, för vem vill det egentligen, men som inte gömmer sig för det, utan gillar sig själv!

Jag känner också en tjej som är överviktig och försöker gömma sig. Under stora tält till kläder och genom att se sur ut och helst inte prata med folk i onödan. Det är inte hennes övervikt som gör henne ful, det är inställningen!

Jag känner en tjej som är underviktig, men som har accepterat det och bara är sig själv, utan att längre ägna varje tanke och vaken sekund till att försöka gå upp i vikt. Hon är jättesnygg, cool och avslappnad!

Och så ser jag underviktiga tjejer som inte kan tänka på annat än hur de ser ut och hur de ska gå ner i vikt lite till, och/eller klagar nästan konstant på hur de ser ut. Otroligt fult!


  


Det finns tusen orsaker till varför en del människor håller på med idiotiska, extrema bantningskurer, extremt avancerad "sund" kost (läs FARLIG), äter så lite som möjligt, tänker på sin vikt från sekunden de vaknar till sekunden de somnar.


Men det spelar ingen roll varför. Det som spelar någon roll är handlingarna, inte orsakerna bakom dem.

"Du är inte vad du säger, vad du tänker eller vad du känner. Du är vad du gör".


Gör man dumt är man dum. Oavsett varför.


Slappna av!



 
 
ylvali

ylvali

1 juli 2010 12:10

inget utbrott på mig nu okey? Allt jag har är en åsikt. Vissa, (typ jag) mår jättebra, det enda som fattas är att vara nöjd med sin kropp. Allt jag behöver, är att gå ner ett kilo. sen är jag nöjd.

Men då kommer mina revben synas mer, och alla andra ben oxå. Men tänk att vissa kanske BLIR lyckliga av det? Alla tycker inte samma vet du! Det gör lite ont när du kallar oss dumma, allt vi vill är att vara nöjd med oss själva.

Om man får väga mycket, varför får man inte väga lite? Ska du börja klanka ner på fettos som inte kan sluta äta för dom är så hungriga? NÄ, dåså.

Tack för Ylvali,, förstod du hur jag tänkte? :)

http://anadear.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

1 juli 2010 12:22

De som du kallar "fettos" som inte kan sluta äta har ett lika sjukligt beteende som de som äter så lite som möjligt för att bli så smala som möjligt för att kunna "må bra". Om du inte kan må bra fullt ut utan att gå ner ett kilo till, då är det INTE det kilot det handlar om. Men man måste kanske nå en viss mognadsgrad för att inse det...
Och "får"? Alla FÅR väga vad de vill, det jag vänder mig emot är när vikten blir det viktigaste i livet. Vare sig man är för smal eller för fet, så är man vacker om man tycker om sig själv som man är. Men vare sig man är sjukligt underviktig eller sjukligt överviktig, måste man göra något åt det. Dvs gå upp eller ner i vikt - men det kan man göra utan att vare sig banta eller hetsäta. Man ändrar sin livsstil, för resten av livet, till att bli NORMAL. Inte till att bli ett helvete av kaloriräknande åt det ena eller andra hållet. Inte genom att bli träningsnarkoman, men genom att röra på sig på ett normalt och sunt sätt.
Jag vet att du är en av dem som har skygglapparna på och är omöjlig att nå fram till. Jag hoppas att du vaknar upp en dag och koncentrerar dig på din självkänsla istället för på din vikt.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
privat

privat

1 juli 2010 12:56

Dom flesta som har ätstörningar har ofta andra psykiska problem och det här är en grupp som är väldigt svåra att nå som ylvali t ex...hon har verkligen drabbats av "ätstörningsspöket"
Håller med dig att det är väldigt svårt att förstå för inte behövs det många hjärnceller för att veta att kroppen tar stryk av svält men deras hjärnor har bara inriktat sig på att ta kontroll över en bit av livet som dom kan kontrollera...sjukt jag vet men det är en sjukdom en sjukdom av idag som drabbar oerhört många unga tjejer som inte har en självkänsla för fem öre..en ätstörning handlar i grund och botten om att lindra en ångest sen tycker jag det är intressant hur det kommer sig att vissa människor är bättre rustad att tackla problem och hantera livet medans andra inte fixar det helt enkelt...
så Ylvali vi vet att du ljuger du mår allt annat än bra och det är sorgligt att höra dig...kan bara hoppas du vaknar till och söker hjälp innan det gått alldeles för långt...

http://www.frittframm.blogg.se

 
noboytoy

noboytoy

1 juli 2010 13:32

Instämmer i det mesta du säger. Det är helt sjukt hur folk kan ägna viktig tid av sina liv till att glo i spegeln på något dom aldrig blir nöjda med ändå! Vill man avsluta sitt liv utan att ha "smakat" på allt det goda i livet? Vill man inte njuta av sitt liv? Man får bara en chans nämligen och det går fort! Jag ligger inte och slösar timmar av mitt liv på nåt jävla gym, bara för att andra ska tycka att jag är snygg. Jag äter god mat och har kul. Äter när jag är hungrig, är inte överviktig alls men definitivt ingen size zero. Folk har en tendens att gilla mig ändå;). Förresten, vem gillar perfekta människor? Inte många, eftersom perfekta människor tenderar att skapa komplex hos andra. Jag älskar själv människor som är sunt mulliga. Tycker det är snyggt och man kan fika och äta mat med dom och bara ha trevligt. Tyder på sundhet. Magra/bantande människor är inte sunda! Det är bara dom själva som tror det.

http://noboytoy.bloggplatsen.se

 
lottielou

lottielou

1 juli 2010 20:57

Jag håller helt med, det är viktigt att äta men varken för mycket eller för lite, och äta RÄTT är ju det viktigaste. saken är den att jag själv haft anorexi i ett par år och någonting som gick upp för mig att när jag väl började äta att fler och fler påpekade hur frisk jag såg ut, och nu dessutom är jag inte bara smal utan en liten putmage, som jag är STOLT över, för den får mig att se frisk och bra ut. jag tycker det är tråkigt att många som bantar triggar varandra och jag önskar att det fanns ett sätt att kunna få stop på sånt

http://lottielou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards