xecute

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Sanning med modifikation

Av Xecute - 23 juli 2010 20:13

En dröm: Att alla tjejer, oavsett åldrar, helt obesvärat skulle kunna gå omkring utan smink, ja till och med lägga upp bilder på sig själva utan smink.

Kissie, du är inte direkt drivande mot den utvecklingen.................. 


Det finns i alla fall några som försöker. Ibland. Det har hänt några gånger att tjejtidningar/kvinnomagasin visat upp kändisar utan smink. Stor cred till de kända tjejer som ställde upp de gångerna!

Det behövs MÅNGA sådana reportage... och många många fler unga tjejer som visar att man kan duga som man är. Också.



 

     




 

           





     

 
 
F

F

23 juli 2010 20:37

*VISSLAR*

http://dagligdags.blogg.se

 
Xecute

Xecute

23 juli 2010 20:54

Oohh tack.. :-))
du får gärna utvidga tankegångarna när du hämtat dig... vad tycker du om smink, vore kul att höra en killes åsikt! :-)

http://xecute.bloggplatsen.se

 
F

F

23 juli 2010 23:57

används det så ska det vara lite. Ska se naturligt ut... men lack på naglar, det gillar jag ;)

http://dagligdags.blogg.se

 
baraenjeppe

baraenjeppe

24 juli 2010 14:28

Jag föredrog sanningen utan modifikation iallfall i detta fall ;)
Jag "störs" snarare av att kvinnor sminkar sig för mycket en tvärtom...naturligt rules!

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

24 juli 2010 18:10

Jeppe, jag håller med dig. Jag ser yngre ut utan smink på de här bilderna.. :-p Och jag håller med dig vad gäller mängden smink - när man pratar dagligen. Tjejer som måste ha fem lager smink för att gå och handla mjölk, är det ju synd om - det handlar om något helt annat då än att "vilja vara snygg". Sedan jag postade det här har jag hittat mer om ämnet, det kommer snart. Jag trodde inte det fanns så många kändisar.. men det finns det, och jag ska slänga upp dem allihop här, för att förhoppningsvis kanske någon tjej får sig en tankeställare. Man ÄR inte alltid vacker med spackel!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
emma

emma

25 juli 2010 02:33

du e mycket finare utan smink, det e dom flesta bara att dom själva inte tycker det.
min mamma säger alltid hur fin jag e utan smink, men jag vet inte, man kladdar på en massa även fast jag vet jag e fin utan..
det har blivigt som ett 'måste ha' , annars känner man sig inte trygg med sig själv..

http://sweethheart.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards