xecute

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

"...Gubbe, snubbe, jävla man - bäst du börjar springa..."

Av Xecute - 23 juli 2010 09:27


"Du tror du vet, du tror du kan

Allt om kvinnor, allt om våra liv.

Men du vet inget, du tar ett jävla kliv.

Gubbe, snubbe, jävla man

Bäst du börjar springaar

För här ser du en kvinna

Som hatar dig så mycke'

Vi ska slita dig i stycken!"




Detta är en ramsa som uttalades på ett av FI:s möten!



  


Nej tack, Gudrun. Nej tack. *kaskadspyr*

För ser du, Gudrun - till skillnad från dig är jag FÖR jämlikhet och mänskliga rättigheter. Till skillnad från dig är jag EMOT allt våld - även det våld som riktas mot det motsatta könet (du vet, de med en penis)!




 
 
Ingen bild

maggan

23 juli 2010 09:47

Kanoners!!!

 
Ingen bild

Fakta

23 juli 2010 10:24

Hahaha...? Men de ÄR ju för jämlikhet säger de ju! De vill att vi ska sjunga så om alla.... Hela jordens befolkning ska gå runt och hatar alla andra, men kom ihåg att INTE hata någon mer än någon annan för då blir det orättvist. Det kallar jag minsann jämlikhet!

 
Havanna

Havanna

23 juli 2010 15:43

Pinsamt! De Feministiska Idioterna har dessvärre fler intelligenta sånger. Jag skrev ett inlägg på min blogg den 6 maj som heter "Kvinnokamp". Där kan man lyssna på vad de sjunger i sina demonstrationståg. Anledningen till inlägget var att jag ville illustrera skillnaden mellan svensk och kubansk kvinnokamp. Följaktligen finns också ett kubanskt klipp. Klippen talar för sig själva...

http://tankarfraninsidan.blogspot.com

 
Ylvali

Ylvali

23 juli 2010 16:27

Men gud var fan är världen påväg egentligen, får man fortfarande vara så diskriminerande och våldsam som denna ramsa 2010??

http://www.anadear.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

23 juli 2010 18:41

Eller hur... det är det här jag inte vill förknippas med om jag skulle kalla mig feminist. Det är sådant här som gör att jag tycker att humanist är mycket bättre. Fram för jämlikhet och jämställdhet för alla! Den här ramsan påminner mig väldigt mycket om Vit Makts gamla sång.. "vad gör ni här, era blattesvin..."

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

23 juli 2010 18:54

Herregud hur långt kan människor "stånka" Inte så stolt över alla sina medsystrar.

http://klarabella.bloggplatsen.se

 
Emil

Emil

24 juli 2010 17:24

Jag kan inte säga att jag har så mycket för våldsfeminister heller. Inte är jag heller så mycket inne i politik. Stödjer FI kvinnor som vill vara hemmafruar? (För det måste ju finnas sådana med, även fast gud förbjude det i dessa tider..) Finns det något parti som står för kärlek & respekt?

http://emils-60-kvadrat.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

25 juli 2010 09:29

Fanatiker är tamigfan inte kloka någonstans - oavsett om det handlar om politik eller religion. Missanpassade, militanta och ofta våldsamma. Eller åtminstone aggressiva. Vad är det för fel på mänskligheten? Och vad har manshat med feminism att göra? Hur kan FI släppa in OCH GE UTRYMME till sådana här puckon????!?!!!?? Hat har ingenting med lika värde och lika rätt att göra. Jag blir arg så jag kokar!!! Sign Feminist? Javisst! alias Bea

http://aretsmama.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards