xecute

Direktlänk till inlägg 4 juli 2010

Jag avskyr tonåringar!

Av Xecute - 4 juli 2010 22:48

Ja, det gör jag faktiskt! Särskilt tonårstjejer. Jag avskydde tonårstjejer redan när jag själv var tonårstjej.

Tonårtjejer är vidriga små varelser. Men det allra värsta är att de i de flesta fall fortsätter att vara ganska vidriga när de blir vuxna. Och som vuxna påverkar de samhället, samhället påverkar mig. Därför är jag just nu förbannad.

För jag har fattat nu hur många blonderade bimbopuckotonåringar det finns. Herregud, det verkar ha blivit mycket värre sedan jag själv var tonåring. Då var de inte lika många, de där totalt blåsta brudarna. Nu är de överallt, med sina vitblonderade hår och exakt likadana kläder.

Det är den verkligheten som ska möta mina döttrar om några år. Fy fan! Önskar jag kunde utrota alla dessa Kissie-wannabees.




 




De är nämligen inte ett dugg harmlösa. Nej, det är brudar som de, som gör att utvecklingen på jämställdhetsområdet går så satans långsamt! Det är puckade brudar som de, som fortsätter vara puckade vuxna, som fungerar som en bromskloss för alla normala kvinnor som faktiskt har en hjärna och som faktiskt bryr sig om annat än smink och mode.

Det är de som drar ner lönerna, som fortsätter medverka till den sneda kvinnosynen - en kvinnosyn som de själva ser upp till och vill vara en del av! De ser upp till glamourmodeller a´la Linda Rosing  (som iofs inte är mycket till glamour...) och Victoria Silvstedt. Dessa idioter blir vuxna och skaffar själva barn... gaaaaa.....

Alla vet väl hur puckad Blinda Trosing är, annars är det bara att kika in på sajten med hennes mest kända citat.

Men om alla visste att de flesta tonårsbrudar med silikondrömmar är minst lika puckade, kanske en folkrörelse skulle kunna starta? En rörelse som ledde till att man fångade upp dessa looser-wannabees och hann hejda tragiken i tid, och också kunde minska stoppklosseffekten på samhällets utveckling. Ja, drömma kan man ju alltid.

Själva drömmer väl tjejerna mest om att bli bekräftade/påsatta av lika puckade killar. Suck. Det är ju så sjukt så jag snart börjar drömma mardrömmar.



 
 
Monica

Monica

4 juli 2010 23:25

Jag håller helhjärtat med. Jag hatade själv tonårstjejer när jag var tonåring. Det är besynnerligt och skrämmande att se hur mycket värre det blivit. Alla vill vara levande barbiedockor.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Mally

Mally

5 juli 2010 00:37

Såg du programmet om skönhetstävlingar idag? Jag slökollade på det när jag låg i soffan och va bakis-seg och tänkte ganske så exakt allt det du skrev...

http://www.mally.bloggagratis.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

5 juli 2010 07:12

Det som också är trist med dessa blåsta brudar är att om någon tjej vågar se ut som hon vill (alltså inte som dom) så blir den stackars tjejen utsatt för alla möjliga trakasserier dagligen, utfrysning, glåpord i korridoren osv. Man får fanimej inte se annorlunda ut! Nä, de ska se ut som varann allihop, samma kläder, samma färg på håret - blont i regel - och samma åsikter.

Vår dotter fyller 15 i höst och hon tillhör den skaran med tjejer som ser ut på ett annat vis, som får glåpord efter sig i korridoren för att hon har en egen stil, blir utfryst för att hon inte är likadan. Hela vårterminen som varit nu har hon pluggat hemma för jag vägrade släppa henne till skolan om inget hände, nu verkar de ha fattat på skolan och har vidtagit åtgärder som jag hoppas kommer hjälpa. Vi finns där för henne och stöttar henne men hon är tuff, hon tänker inte sluta klä sig i sina favvokläder, hon kommer inte falla för trycket, det märker jag på henne. Jag är glad att hon hållt fast vid det hon gillar, trots allt strul, hon kommer bli en stark ung kvinna är jag ganska säker på!

Skitbra skrivet btw!

Åsa-Maria

http://mittlchf.bloggplatsen.se

 
Tessan

Tessan

5 juli 2010 07:35

Haha. Så rätt så!

http://mittlivmedfoto.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica L

5 juli 2010 10:26

Det räcker att kolla på en av alla dessa musikvideos, med Lady Gaga, Brittney Spears, Christina Aguilera m fl. Jag undrar inte nå på att alla bimbobrudar tror i sin enfald att en kvinna ska se ut som dom, klä sig lika o tamigfaan allt anspelar på sex! Sen undrar dom varför karlarna tror att dom vill ligga?!! Åsså blir det våldtäkter osv. Naturligtvis ska väl karlarna fatta bättre, men en del gör tyvärr inte det utan drivs av sin snopp o dens vilja! Det är skrämmande o se dessa unga tjejer som ser ut som lyxhoror o utger sig för o vara totalt intelligensbefriade! Suck! Tack för ett bra inlägg!

 
susanna55

susanna55

5 juli 2010 13:05

Bra rutet! Betraktar bilden du har på är det Kissie???? Bimbo 3049? Jag undrar vad det är som är snyggt på henne! Jag gillar inte att hoppa på någon enskild person, men tror inte hon läser din blogg.... Och denna kuksugarmun!!!! Precis som Viktoria Silvstedt! Jag kan inte se vare sig det snygga, eller attraktiva med dom, någonstans! Är det DUMHET och möjligheten att densamma gör dom till bra knulloffer, som är det attraktiva hos dom??? För männen?

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
noboytoy

noboytoy

5 juli 2010 13:05

Mmmm....jag kan ju instämma i det här, även om jag normalt inte gillar att kvinnor hackar på andra kvinnor. Flickor i det här fallet. Visst undrar man över IQ-nivån men....ja, jag vet inte. Var finns alla andra förebilder för unga tjejer? Vi normala kvinnor som inte lever för att dalta, fjäska och göra oss till för vuxna män?

http://noboytoy.bloggplatsen.se

 
Emil

Emil

5 juli 2010 14:56

Jag blir också en smula mörkrädd när jag ser Kissie & CO. Kommer på mig själv med att sitta och avsky vart mänskligheten är på väg. Ska vi ta varsitt pumphagel och rensa upp lite bland "Eliten", innan Sverige och världen fallerar totalt?
Är hur som helst glad att jag hamnade i EMO-gruppen som tonåring, inte lyssnar på RIX FM/ MIX MEGAPOL/ BANDIT ROCK (The braindead radiostations) samt att jag slapp växa upp med MTV. Med mera med mera..

PS: Jessica, dra inte alla män över samma kant, det som syns och hörs mest är alla hjärnlösa dudes med uppfälld krage på skjortorna och tribals på armarna.

http://emils-60-kvadrat.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

5 juli 2010 18:42

Tack för kommentarerna! "Levande Barbiedockor" - ja, precis! De kan se ut som Barbie, men de kan aldrig bli lika smarta som en Barbiedocka...
Blir så arg när jag läser om din dotter, Åsa-Maria. Det var likadant för mig som tonåring; jag såg inte ut som alla andra. Men som sagt, jag tror det är MYCKET värre nu. Jessica, visst kommer det till en del därifrån, från musiken menar jag. Men också från tidningarna och B-kändisarna. Susanna - förmodligen. Det, plus att lika bär leka bäst, korkade män gillar väl lika korkade tjejer....
Noboytoy; jag undrar också varför inte mängden vettiga tjejer påverkar den här typen av bimbos mer. Men de är väl, som sagt, för korkade för att fatta. Emil, släng hit pumphaglet! Tyvärr.. eller det kanske är fel ord... iaf, det är ju vad jag vet flest bimbotjejer som bloggar, det är därför jag plötsligt hajjat hur många det finns. Har inte märkt samma mängd idiotkillar, och eftersom jag lever i min lilla bubbla så har jag inte behövt börja reta mig på dem irl ännu. Men nu ska jag minsann hålla ögonen öppna!! ;-)

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

5 juli 2010 22:18

Tadaaaaaaaa! Här kommer tonåringarnas försvarare. Tonåringar ÄR puckade. Det är en del av livet. Tonåringar är de enda som är tillåtna, och därmed ursäktade, att vara puckade. De står där med ena foten i barndomen och den andra i vuxenvärlden och vet inte något alls om livet.
Det är vår förbannade plikt som vuxna att ledsaga barnen. Men tonåringar vill inte alltid göra som mamma och pappa tycker.... Själv gick jag från skötsam, sportig söt flicka till att bli uppkäftig punkare som tog varje tillfälle i akt att röka och dricka öl och som sket i alla - förutom mina likasinnade kompisar. Det är inte ett dugg bättre än att vara bimbo. Tonåringar måste ändå ses med överseende - och som sagt vägledas in med värderingar och långsiktig lobbying. För en morsa når ICKE fram. Men de allra flesta blir det folk av ändå. De riktigt tragiska, typ Linda Rosing, bli tonåringar först som vuxna. Och där finns inget försvar, inga ursäkter. DET är puckat. Bimbobrudarna i 17-årsåldern kan jag bara djupt beklaga och hoppas att de lär sig att de är viktigare än en "snygg" (?) kropp och en välgjord make up.

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Åsa

Åsa

5 juli 2010 22:29

Där är vi olika - du äger en förmåga till storsinthet och förståelse som jag inte har. Den förmågan hos dig beundrar jag!
Håller inte riktigt med om att det är på grund av att de är lite barn. Jag avskyr även elaka barn, och är ganska säker på att elakt barn = elak tonåring = elak vuxen. Jag flyttade från samhället där jag gick i högstadiet, men återvände när jag var över 20 år. De tjejer som varit den tidens motsvarighet till dagens elaka bimbos, hade inte blivit varken smartare eller snällare... visst, en del tonåringar lär sig med tiden, men att vara elak och ytlig tror jag ändå är så kopplat till en personlighet att det mest sannolika är att det hänger i. Det finns ju en mängd smarta och trevliga tonåringar också! Nyckelordet är smart. De är smarta nog att inte hänga på bimbotrenden och mobba ut alla som vägrar. Man får ju tyvärr sällan fler hjärnceller med åldern, och med för lite av den varan är det svårt att förändra sig.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Mother, Married & Twenty

Mother, Married & Twenty

5 juli 2010 23:11

svar: Oh man tackar:)


Håller med dig, jag avskyr också tonåringar fastän det inte är längesedan jag var en själv. De är för mycket på alla sätt - stökiga, högljudda och har väldigt mycket åsikter som de verkar ha tagit helt ur luften. Antingen är de överdrivet liberala eller så är de trångsynta och dömande.

http://mummyfied.blogg.se

 
Syster Smisk

Syster Smisk

6 juli 2010 09:13

Noterade ett par klonade blondiner på stranden häromdagen. Dom var väl kring 17 skulle jag gissa. Exakt samma färgning på håret, samma solglajor, samma kräkfärgade linne och jeansshorts, samma skor. MEN inte samma bikini. Illa. Att dom inte skäms. Behöver jag nämna att flickorna hade läderfärgad hud och var undernärda?

http://www.redbanner.wordpress.com

 
Bitterfittan

Bitterfittan

6 juli 2010 18:28

Förtydligar min ståndpunkt: man är inte per automatik elak för att man är ytlig och puckad och naiv. Men elaka människor ogillar jag starkt - oavsett ålder.

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Julia

Julia

17 juli 2010 15:03

jag är själv tonårstjej, och jag avskyr alla j*vla fjortisar och bimbos. Min skola är full med dem, men som tur är finns det några smarta tjejer som jag hänger med :)

http://ridskon.bloggplatsen.se

 
Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

29 juli 2010 08:24

Man vågar knappt uttala sig med risk föratt bli jagad av hela blondisgänget men japp jag håller med dig fullt! Särskilt som jag nu själv fått en dotter... Det är tragiskt!

Tack för ditt inlägg på min blogg, din tanke om dagis, jag velar mycket fram o tillbaka med det där....

http://ladysylvia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards