xecute

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Tjoho, jag har fått en Award!

Av Xecute - 8 augusti 2010 17:24

Woaaa, TACK för denna,  Riesling! *jätteglad*




  





  • Som Awardvinnare ska du kopiera in Awardbilden i din blogg, för att visa att du har fått den.
  • Tacka och länka tillbaka till den du fick Awarden av.
  • Ge Awarden till 7 andra bloggsystrar/bröder och länka till dem.
  • Skriva 7 intressanta saker om dig själv.

Jag ger vidare denna Award till alla bloggare jag länkar till plus alla andra jag läser och gillar!   






Sju" intressanta" saker om mig:


1) Jag talar flytande danska.

2) Jag har ögonfobi, båtfobi, flygfobi, inte-se-botten-när-jag-badar-fobi, sjögräsfobi och idiotfobi. Nä, kanske inte det sista, men nästan.

3) Jag har varit inne i Kumlabunkern flera gånger. En av gångerna satt ett helt gäng interner och försökte låtsas som om att de inte tittade på mig under 40 minuter. (Inte för att jag är så jäkla snygg, men de ser ju knappt några tjejer live överhuvudtaget...)

4) En period hängde jag på "Grottan" i Sthlm med mina Gothpolare. Då brukade jag ha en svart peruk och kedjor runt halsen, lång läderrock och lite annat sådant där gulligt. (Inte på dagarna, bara när vi gick dit alltså..)

5) Jag satt ofta i biblioteket på rasterna i högstadiet och läste Shakespeare och Dostojevskij (Jag ljuger inte, det är sant). Dvs, jag var en bokmal, ända fram till 1997.

6) Från att jag föddes fram till nu har jag flyttat 31 gånger. Gått i fyra olika grundskolor och tre olika gymnasieskolor.

7) Jag är superöverkänslig. Det händer fortfarande att jag kommer att tänka på Bobby när jag ska somna, och då blir jag alldeles gråtmild med klump i magen och dessutom sömnlös minst en extra timme. Törs knappt läsa nyhetstidningar längre, och jag kan knappt se film. Det händer alltid sorgliga saker i filmer! T ex när Arnold sjunker ner i smältande lava och säger Hasta la vista. *snyft* Ja, jag blir ledsen av allt hemskt som har med barn och djur att göra. Aj.. nu fick jag en klump i magen igen...

 
 
Martina

Martina

8 augusti 2010 18:36

Oj men tack =)
Men HUR kopierar man den

*förvirrad*

http://habanero.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

8 augusti 2010 19:53

NU kan du kopiera den - jag hade glömt att ta bort högerklickskyddet!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

9 augusti 2010 21:24

Och jag säger också TACK SÅ HEMSKT MYCKET kära du!!!! Jag är smickrad och lycklig. Självklart kommer du och dina alter ego att finnas med hos mig. När jag bara ids..... Lättja är tydligen en dödssynd. Liksom frosseri. Och allt annat som stämmer in på mig. ;)
Tror dock inte att jag kommer att maila runt ett du har blivit nominerad eftersom jag (missfröstå mig inte - jag är jätteglad) inte vill starta något slags tvång på motprestationer, typ äckliga kedjebrev. Så något annat meddelande än detta får du inte. :))
Vuxenblogg på G? Vad är det för fel på att stanna hos oss barnrumpor?????? Pöss

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

9 augusti 2010 22:30

Ja, det var kedjebrevsvarning på detta, men det insåg jag lite för sent. Funderar på att ta bort det, men jag fick den ju av Riesling och är jätteglad för det! Göra om den har också slagit mig. Ja, det tror jag faktiskt att jag gör, nu på en gång. :-)
Du är väl ingen barnrumpa? :-)))
Däremot vimlar det ju av fjortisar härinne, som dessutom skickar masskommentarer var och varannan minut OCH slänger upp superirriterande meddelanden i rampljuset, som gör mig grinigare än PMS gånger två. :-)

http://xecute.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

10 augusti 2010 11:23

Snyggt gjort Xecute, äran är good enough. Och,, Tack snälla du!!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

10 augusti 2010 16:38

Shit påmmfritt! PMSx2 på Xecute?!?!? Det vill jag helst slippa! :))
Bara du meddelar din andra bloggadress så får du blogga vart som helst. Själv är jag nöjd att vimla bland fjortisarna och funderar på att ha en frågestund där jag kan svara både på dagens outfit, dagens väder och dagens dubbel. Eller så svarar jag vad jag vill - och inte alls så ärligt som fjortisarna lovara att vara. Bara någon ställer frågor!!!!! Suck, måste nog meddela min frågestund i rampljuset samt bombardera tonåringarna om att jag finns och är suuuuuuuuuperintressant. T ex idag, när jag är hemma och VAB:bar. SKitkul liksom!!! Funderar på vad jag ska heta. Blondie, Kissie och Blondin-Bella är ju upptagna. Blondin-Bitterfittan Pussie?

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Kristin

Kristin

10 augusti 2010 19:44

Åh tack Åsa :)

Jag har också båtfobi och flygfobi. Ögonfobi vet jag inte hur man får? Har du varit med om ngt mkt traumatiskt gällande ögon? Båtfobi är det så få människor som förstår sig på. Jag har fobi mot alla typer av båtar. Kanoten, roddbåten, motorbåten, segelbåten, Stena Line-båten och Englandsbåten. En gång skulle jag gå i en båt som stod på land. Det gick inte.

http://littlemissred.blogspot.com

 
Xecute

Xecute

12 augusti 2010 16:57

Bitterfittan; jag ser såååå fram emot din frågestund!! *börjar fila på frågor* ;-))
Kristin - nä, jag vet inte var det kommer ifrån. Det är bara så äckligt med ögon! Alltså inte vanliga ögon, men t ex när någon tar fingret under ögat och drar ner, så att man ser nästan hela ögat... eller som i en film där ett öga kom rullande på en gata.. eller läkarserier när de drar ner och tittar på ögon eller ögat hänger utanför......... *mår illa* :D
Och för mig gäller det också alla båtar. Fast jag klarar dem på land. Egentligen är det inte själva båtarna som är fobin, utan att de kan välta och sjunka och jag drunkna..

Ameh!! Vad är det där?!?!? En ny ruta på höger sida där det står "fråga mig"??? Är det bara jag som fått den eller har alla fått den?

http://xecute.bloggplatsen.se

 
E

E

16 augusti 2010 19:58

Grattis ;)

Denna frågeruta är något jag också märkt av. Riktigt töntig sak, om man frågar mig xD Fick dock inget bra första intryck av den eftersom den första frågan jag fick var av en kille som frågade mig vilken bh-storlek jag har. Riktigt moget... Hoppas han läser mitt inägg som jag skrev efteråt, haha!

Jag blir också ledsen när jag kollar på film. Nästan alltid. Disney filmer är döden, haha! Och även filmer där det är bara kärlek och lyckliga stunder blir jag alltid så gråtfärdig,oftast för att jag blir glad för deras skull. Är alltid en höjdpunkt att kolla på film med. Haha!

http://special.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards