xecute

Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Barbie bajsar inte

Av Xecute - 26 juli 2010 22:23

Slötittar på TV för första gången på hundra år. Orkar inte ens resa mig och byta kanal (hittar inte fjärrisen) så nu upptäcker jag ett program om sex. "Sex education" tror jag att det heter.

I det här avsnittet försöker de skrämma skiten ur alla som någon gång ska föda barn.

Det kanske finns en god avsikt med det; att avskräcka tonårstjejer från för tidiga  graviditeter.

Men... nä. Jag gillar inte alls hur de framställer en förlossning! Som något hemskt, äckligt - ja, framför allt äckligt.




Äckligt?








Tjejen som är "reporter" har inte själv några barn. Hon gör miner samtidigt som hon pratar om vad förlossningen går ut på. Isch, usch, äckligt, hemskt.( Ja, tänk, hennes perfekta look kanske inte går att hålla intakt i en sådan situation...)


Det är inte det enda som är "äckligt" nu för tiden.

Hur många tjejer är det inte, som får typ förstoppning, för att de varit hemma hos sin kille en helg och inte vågat bajsa ifall han skulle höra det? Helsjukt.


Men det hänger väl ihop med Barbierobotidealet... Barbie bajsar inte. Barbie fiser och pruttar inte. Barbie föder inte barn som kommer ut ur robotkroppen tillsammans med kroppsvätskor.











HELT NATURLIGA kroppsvätskor! Vad tror folk, att vi människor har något slags silvrigt innehåll, som katten i Stephen Kings Djurtjyrkogården?


Det blir bara fler och fler områden som blir äckelförklarade. Stoppa den utvecklingen, snälla!

 
 
veronica

veronica

27 juli 2010 01:05

Publicerade en sak från dig på min blogg. Men ja du... föda barn? Nej tack. Har gjort det två ggr och aldrig mer. Gick bra med första och bedövning men den andra så trodde jag att döden lurade runt hörnet. Aldrig mer att jag föder barn.. och jag är 40 så jag har något att skylla på ;)

http://www.lortfot.bloggplatsen.com

 
Jenny

Jenny

27 juli 2010 08:44

Tack för din kommentar i mon blogg.
Jag har Akut myeloisk Leukemi. Blev sjuk i Mars så man måste läsa långt tillbaka för att se det.
Fin blogg du har!

http://www.youaremyworld.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

27 juli 2010 09:25

Veronica - förstår det, jag har fött tre barn av fyra helt utan bedövning (inte frivilligt, hann inte med att få någon). Det gör ju ONT! :-))
Men det var det där med att framställa det som så jävla äckligt som stör mig. Det är väl inte ÄCKLIGT att föda barn? :-)
Jenny, tack, och då förstår jag. :-(

http://xecute.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

27 juli 2010 09:41

Ja det är synd att man framställer förlossningar på det sättet. Själv är jag snittad så jag kan inte uttala mig om hur en "riktig" förlossning känns. Själv växte jag upp med horribla förlossningsberättelser av kvinnor som födde barn på 50 talet, och dessförinnan, och det var inte särskilt lustiga saker man fick höra.
Det där med toabesök i ett nytt förhållande tror jag är ganska vanligt, men det går över...
Förr i tiden i dom "finare" kretsarna svalde kvinnorna en lite skvätt terpentin, för att avföringen inte skulle lukta, men det är inget jag rekommenderar...Dom tog även lite arsenik, för att få den rätta blekheten, det gällde att vara vacker enligt tidens sätt att se det, även om man svimmade på kuppen.
Ifag är vi nästan FÖR naturliga i vissa sammanhang. Dom som inte törs "lätta" på tarminnehållet, verkar däremot inte så mycket emot att knulla offentligt.. visst är det väl lustigt!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

27 juli 2010 10:01

Sanna - intressant! Herreguuud... det var inte bättre för alltså... :-))
Men jag tror jag fattar grejen med bajs vs knull: Det första ger ingen status och bekräftelse. Det andra är väl ännu ett sätt att säga "kolla mig, jag har sex; någon vill ha just mig, coolt".... samma syndrom som när tonårsbimbos visar brösten på sina bloggar alltså. Som du skrev så klockrent - de kunde lika gärna ha en skylt i pannan med "knulla mig! Bekräfta mig!"

http://xecute.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

27 juli 2010 12:33

Kul att du tittade in på min blogg. Märks att du varit reporter och verkligen kan konsten att skriva och formulera dig. Gillar din häftiga header. Håller med dig till 100% i det du skriver i detta inlägg. Bra skrivet. Inte alls rätt metod att skrämma upp tjejer och kvinnor. Själv har jag bara ett barn och det har räckt för mig men alla är vi olika som tur är. Jag har som dig haft det "skit" ;) bra ibland och andra gånger sämre men ändå hållit mig ovanför vattenytan. Nu skall jag läsa vidare i din intressanta blogg.

Ha en fin dag
hälsning från Malin/wiper

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

27 juli 2010 12:52

Tusen tack, viper!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Bitterfittan

Bitterfittan

27 juli 2010 18:58

Bajsar verkligen barbiesar då? De verkar ju inte äta så.....
Och föda barn kan de nog knappast. Bebisen måste nämligen få näring. Så nä, det är nog inget problem för barbiesarna. Ken kan nog vara lugn och slippa oroa sig för odörer och kroppsvätskor och annat äckligt.
Jag har också fött barn (och hänger på i skrygänget - alla tre ggr utan bedövning) och äckligt är det tamigfan inte!!!! Kletigt, kladdigt, svettigt, smärtsamt så in i helvete men det vackraste man kan vara med om! Tacka vet jag istället dokumentären på fyran som följde med en förlossningsklinik i USA. Det var naturligt, vackert och rörande. Trots att VERKLIGHETEN skildrades!

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

27 juli 2010 21:35

Vackert är ordet, sa Bull! ;-) Livets början, hur kladdigt det än må vara, kan inte vara annat.

http://xecute.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards