xecute

Direktlänk till inlägg 20 juli 2010

Igelkotten del två

Av Xecute - 20 juli 2010 16:49

Igår gav vi igelkotten pannkaka. När den ätit färdigt försvann den. Sedan åkte vi iväg på kvällen, var borta flera timmar.

När vi kom hem visade det sig att igelkotten hela tiden varit inne i huset. Just då befann den sig i hallen, sedan knallade den till köket och hängde en stund under köksbordet.

Till sist tog jag på mig grytvantarna och bar ut den, eftersom min man uttryckte viss skepsis till att ha en igelkott inne.


Själv är jag ganska van...




Den här bilden har jag haft inramad. Den är min mamma och min uppväxt i ett nötskal. Ett kök, en mamma och en tam igelkott som just blivit flaskmatad.


   


Mamma med igelkotten Tigge-Tagge. Han var så känd att han till och med fick ett eget uppslag i vår lokala nyhetstidning. Och jo, han bodde inne hos oss.


 

Har ingen aning om vad den här kotten hette, eftersom jag inte bodde hemma längre...  Lägg märke till att hon håller igelkotten med bara händer. Min mammas händer var riktiga arbetsnävar.


 


Den här minns jag faktiskt. Den bodde, och trivdes bra också, inne hos hönsen. Och jag menar riktiga höns, med fjädrar...

Mamma samlade även på igelkottar. Alltså, inte levande igelkottar...



Gissa vem som har en igelkott på sin gravsten?
























 
 
Ingen bild

Toivo

20 juli 2010 17:37

Tigge-Tagge brukade även "lira fotboll" fast med en pingissboll, och så älskade han kalaspuffar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards