xecute

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Celebrity lookalikes

Av Xecute - 13 augusti 2010 00:23

Ikväll slog det mig att jag bor mittemot Burt Reynolds senior och Burt Reynolds junior. Men barnens pappa - Dennis Quaid - tycker inte att jag ska nämna det för dem. "Det kan bli fel när man liknar folk vid kändisar", sade han, vis som alltid. För att understryka och illustrera detta berättade han följande historia:

"Jag hade en släkting som var otroligt lik Kojak, vilket min mamma inte kunde låta bli att uppmärksamma. Men han blev skitsur! Femton år senare, utan att Kojak vare sig synts på TV eller i tidningar under den tiden, åkte jag och min kusin hem till honom och hälsade på. Väl där vid köksbordet ligger en TV-tidning. Med en stor bild på Kojak på framsidan. Jag började asgarva och gissa vem som blev sur?"


Något annat som kan hända om man påpekar för någon vilken kändis han eller hon är lik, är att det stiger vederbörande åt huvudet:

En kompis till mig var mäkta stolt över att vara lik en kändis. Han ville att jag skulle gissa vilken det var. Det skulle ju inte bli svårt enligt honom, för det var så många som hade påpekat likheten med denna celebrity. Hmm... jag tänkte så det knakade, medan jag skärskådade hans förväntansfulla ansikte.

Killen i fråga var engelsman, och därför kändes det så klockrent när jag kom på det. Plötsligt såg jag det - han var ju jättelik Vinnie Jones!


Hans förväntansfulla ansiktsuttryck förvandlades till besviken irritation. What? Vinnie Jones? You must be kidding me...I look like Richard Gere!! Look!

Eh, jaha... sure.. if you say so... *suck*


Jag har fler kändisar i min närhet, trots att jag bor långt från Sunset Strip: Katherine Heigl sitter i kassan på ICA ibland,  till exempel. Det kunde jag inte låta bli att påpeka en gång - men hey, vem skulle bli sur över att likna en av världens vackraste kvinnor?!? Det kändes ganska safe att säga det.  Och syrran skulle lika gärna kunna heta Tuva Novotny.


På sjuttiotalet såg min svärfar ut som en korsning mellan Bin Laden och någon från Baader-Meinhofligan. Fast det räknas egentligen inte eftersom jag inte kände honom då. Räknas gör däremot min styvpappa som fortfarande, men särskilt när han var yngre, är en kopia av Snoddas.


Under fyra års tid var jag ihop med Michael Stipe. Jag har även fallit för en mörkare Peter Swartling och haft ett halvår långt förhållande med Tom Cruise.


Om jag tittar mig själv i spegeln får jag se ännu fler kändisar. Det är billigt och praktiskt; jag behöver ju inte köpa Se&Hör.

Enligt ett facebooktest är jag väldigt lik Brolle. Enligt andra är jag lik både Thomas DiLeva och Lisa Nilsson (okej, det var längesedan, när Lisa Nilsson och jag hade samma frisyr i början av nittiotalet... men ändå...)


För att få autografer och/eller signerade idolbilder: Skriv ett kort meddelande i gästboken så skickar jag det asap. Kramiz.








 
 
Jen

Jen

13 augusti 2010 01:07

Det här ilägget var verkligen roligt. Min pojkvän har en tendens att se likheter mellan "folk" och kändisar, men väldigt ofta så är likheten minimal och han tycker att jag är helt dum i huvudet som inte ser vem personen är lik. Jag har vääääldigt svårt för att se likheter mellan folk. Dock såg min pappa ut som kungen för några deccenier sedan, nu ser han ut som Peter Haber, dock är likheten slående och inte minimal.

Kul inlägg, väldigt rolig läsning.

http://eejit.blogg.se

 
Ingen bild

Mats

13 augusti 2010 03:01

Ha-ha-ha, skönt inlägg, he-he-he.
Men betänk att efter Kojak så blev skalliga män sexobjekt. Och efter Cannon så fick även feta karlar sitt, he-he. Tjejer går på det som är populärt.... (ajaja, nu får jag pisk).

 
Ingen bild

Mats

13 augusti 2010 03:02

By da way. Jag ser ut som en korsning av Richard Gere, Gustav Wasa och Frankenstein.

 
Xecute

Xecute

13 augusti 2010 09:10

Hehehe tur att du inte är ihop med mig istället, jag är förmodligen värre. Jag ser kändisar överallt... Mats, jag har alltid tyckt att Kojak är ett vandrande sexobjekt. Det var bara skönt när resten av världen började digga helrakad skalle också. T ex Michael Stipekillen som jag var tillsammans med, var ju helrakad. ;-)
Oj nu kom jag på en till kändis, måste lägga till henne i inlägget! :-)))

http://xecute.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

13 augusti 2010 09:35

Hahaa, ja skicka en autograf!!! Tänk att Michael Douglas var i Stan nyligen, på RIKTIGT,den supersexiga mannen, och jag åkte inte ens in och spanade! Jag gjorde det naturligtvis inte,,,, av hänsyn till hans fru....hehe!!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Danne

Danne

13 augusti 2010 09:39

Roligt inlägg. Ser nog inte "kändisar" så ofta och vet nog inte om de i min närhet är lik några heller. Ja är nog inte heller lik någon, men att vara unik är ju inte helt fel de heller, om man ser bra ut :)

http://danneking.bloggplatsen.se

 
jeppehegersten

jeppehegersten

13 augusti 2010 11:48

Kojak banade i väg för rakad skalle trenden...mycket bra !

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

13 augusti 2010 17:20

Susanna, du är som alltid storsint och sätter andras lycka före din egen! ;-))Själv skulle jag ha skitit i "kattis" och snott honom direkt. Överskattar jag min förmåga att ta mig igenom horder av fans och dessutom vakter, och min förmåga att charma superkändisar? Nej. :D
Danne, ge mig lite tid bara så ska jag nog komma på vem du är lik. Jag ser som sagt kändisar överallt. ;-)
Jeppe, helt riktigt! Har du haft sex med någon med långt hår någon gång? Hmm.. just ja det har du nog ja... hahaaa! Iaf så har jag också det och det är ju skitjobbigt, man får håret i sitt ansikte hela tiden!!! :D

http://xecute.bloggplatsen.se

 
jeppe

jeppe

14 augusti 2010 20:16

Xecute//
Ja det har nog hänt ngn gång att jag haft det ;)
Well så jobbigt var det inte, no pain no gain ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

27 augusti 2010 00:32

DU är lik Lisa Nilsson, har alltid tyckt det och tänker på dej när jag ser henne!

http://annaidanathaliee.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards