xecute

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2010

Lige en lille en

Av Xecute - 23 augusti 2010 09:07

För ett tag sedan fick jag en kommentar som bland annat innehöll ungefär denna mening; "du uppdaterar ju typ ba en gång om dan eller så, ibland är de ju samma inlägg överst i flera dagar..." 

Förklaring: Jag är inte tonåring, till skillnad från majoriteten här. Det innebär till exempel att jag har ett liv. Alltså ett riktigt liv, som inte är helt centrerat kring mitt ego och tron att alla skulle tycka att det är kul att läsa om minsta detalj jag gör. Därför berättar jag inte allt om när jag gick på toaletten sist eller att jag just gått upp ur sängen och ska äta frukost.

Jag har ett liv, som är proppat med andra människor och annat att göra, än att sitta vid datorn och blogga. Därför kan det ibland gå lång tid mellan mina inlägg. Inte bara en dag (som verkar vara outhärdligt lång tid för tonåringar) utan flera.

Nu när hösten börjar med allt vad det innebär, blir det ännu mindre tid över till att blogga. Jag älskar visserligen att skriva och saknar att jobba med det, men å andra sidan så börjar jag tröttna rejält på denna sjuka bloggvärld.


Anyway. Gotta go. Inskolning på G - måste vara bland det tråkigaste som finns! Jag avskyr verkligen att sitta och glo på en sandlådekant i timmar...  samtidigt blir det sååå skönt när ALLA barnen går på dagis/förskoleklass/skola. Mixed feelings alltså.   


Kan ju sitta där och fundera på huruvida jag någonsin ska åka tillbaka till mitt andra hemland Danmark eller inte. Kom tillbaka därifrån igår och är minst sagt tvärförbannad. Tänk om det fanns släktaffärer. "Ny familj - halva priset t o m 31/8!"



 
 
Monica

Monica

23 augusti 2010 12:18

Jasså uppdaterar du inte bloggen flera gånger om dagen? En sådan katastrof! Ha ha
Jag hoppas att du inte blir alltför trött på bloggvärlden, det behövs bloggare som har något vettigt att säga, så du skulle bli saknad om du beslöt att sluta.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

Xecute

23 augusti 2010 17:32

tusen tack, Monica!!!

 
jeppehegersten

jeppehegersten

23 augusti 2010 12:24

Va? har du annat att göra en att blogga? ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Xecute

23 augusti 2010 17:31

Ja oh ja, till exempel så går jag på toa, duschar, äter, ringer till kompisar, shoppar, sminkar mig, rensar garderoben, planerar hela veckans outfits på söndagkvällarna och följer alla dokusåpor. ;-))

 
Gubbfan

Gubbfan

23 augusti 2010 13:46

Självklart har vi inte tid med det här bloggandet jämt. Även om vi är dubbelunga som jag.
att ungdomar har tid beror kanske på att vi har ett ganska sjukt samhälle.
Ungarna behövs ju inte!
OK att vi är ungefär 4 miljarder för många på detta klot, men nu har vi de ungdomar vi har och de tvingas bygga upp en pseudovärld med låtsasvesäntligheter.
Det känns ganska tungt att tillhöra den generation som orsakat detta elände.

Angående dina danska rötter: Danmark kan vara fint. Om det inte var för en massa rasism, den sk slyngellagen, att hela Danmarks landsbygd luktar gödsel nu när de har höstat, var det något mer?
Annars är danska språket fint, no problems. Fast hur var det? Språket styr tanken, tanken styr språket.
Kanske därför lite grötiga relationer med släkten?

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Xecute

23 augusti 2010 17:29

True dat, gubbfan, true dat...
angående språket - nu forstår jeg ikke liiiiiiigeeee hvad du mener.... ;-)))

 
baraenjeppe

baraenjeppe

23 augusti 2010 18:14

Xecute//som jag alltså ;)

http://baraenjeppe.bloggplatsen.se

Xecute

23 augusti 2010 18:49

omg, superfräsigt! :-)))

 
riesling

riesling

23 augusti 2010 22:34

Ja, jag har suttit och surat över att du inte uppdaterar flera gånger varje dag ...

Sluta för jösse namn inte att blogga!!! Jag håller med Monica - du behövs!!
Skit i de där dumma, stereotypa, bimboformade tonåringarna som tror att de ska kunna tjäna pengar på något som redan är gjort :-)

JAG behöver dig!! Jag behöver veta att du finns där ute. Att det finns någon vettig människa som har ett eget liv med egna intressen som jag kan bli berikad av!!
Don't leave me ...!!

http://riesling.bloggplatsen.se

Xecute

24 augusti 2010 10:56

*rörd* Tack Riesling! Tonåringarna är mest som irriterande flugor, det finns värre typer härinne.... :-p

 
Ingen bild

Fakta

6 september 2010 08:22

Du får i alla fall kommentarer, men stackars jag hamnade i den onda cirkeln där många läste det jag skrev utan att kommentera, vilket gjorde att jag skrev färre inlägg vilket bidrog till....osv, osv... Så jag har slutat blogga. Det är i alla fall vad jag bestämt idag efter att jag fått en kommentar som såg ut ungefär så här: "due, jah gihllar diwn blogg(y` duh kan welh läsah oh följah miwn blogg, såh läser jah oh följer diwn.(n' hahah... tiep.." Då det var den enda kommentaren på ungefär en vecka så kändes det inte alls kul. Men jag kanske kommer på nåt bra att skriva någon gång så jag lägger inte ner bloggen ännu i alla fall....

Xecute

6 september 2010 12:08

Ja, jag kan också konstatera att många är lata/fega. I förhållande till den väldigt höga besöksstatistiken här (iaf förut när jag skrev åtminstone ett inlägg om dagen) har jag väldigt få. Antingen är det för att folk generellt är rädda för att debattera eller för att det är för jobbigt att skriva. Jag vet en annan blogg som har jättemycket besökare men knappt några kommentarer alls. En väldigt populär blogg, mysko! Men snälla lägg inte ner! Hur ska jag kunna slåss mot den aldrig sinande idiotin utan dig? *snyft*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards