xecute

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Om Annika Östbergs sommarprogram

Av Xecute - 8 augusti 2010 23:30

Sitter och pillar med Wordpress och lyssnar samtidigt på Annika Östbergs sommarprogram.

Klump i magen.

Varm i ögonen.


Samtidigt med Annikas ord som hamrar in i mina öron via hörlurarna, ser jag egna bilder.

Egna bilder av vad heroin gör med människor. Av vad denna vita djävul kan få människor att utsätta sina barn för.


Annika klarade inte av att sluta. Klarade inte av ta hand om sin egen son! Han dog när hon satt fängslad. Påkörd.

Annika är bara en i mängden av heroinister som inte klarar av att ta hand om sina egna barn. Mitt hjärta värker för varenda barn till dessa missbrukare!


Mitt hjärta värker även för mitt eget barn.

Vad jag än gör, kan jag aldrig ändra det förflutna.

Aldrig någonsin kommer jag kunna förlåta den heroinist som kanske gav mitt barn men för livet.


Droger, oavsett vilka, är grymma.

Men hur synd jag än kan tycka att det är om de som fastnar i droger, så kan jag inte annat än närmast hata alla de föräldrar som utsätter sina barn för sitt missbruk.


Det finns inga ursäkter för att inte klara av att sluta missbruka om man väljer att skaffa barn.


Jag har träffat många, många missbrukare. De flesta av dem heroinister.

Jag har pratat med dem. Hört deras livshistorier. Umgåtts med dem.

De flesta bär på tragiska, trasiga barndomsminnen.

De flesta har överlevt olika slags övergrepp.


Det är fruktansvärt, det är hjärtslitande, att lyssna till de här berättelserna!

Men väljer man att skaffa barn, spelar ingenting någon roll.

Barn är ett val; man kan välja abort.


Jag tycker synd om Annika Östberg. Också.

Men hon valde att skaffa barn innan hon tagit sig ur heroinets klor.

Jättebra att hon fått "ett nytt liv".

Det kommer däremot hennes son, Sven, aldrig få. Den lille pojken med de blå ögonen och det tjocka håret.




Här är grymt intressant läsning om den svenska USA-bilden och Annika Östberg...

Tack till Mats för tipset!





 
 
Ingen bild

Mats

9 augusti 2010 00:53

Aha, anar en flytt till en vuxenblogg, najs. Bara att fråga experten om du behöver veta något.
Annars har jag inte lyssnat på något sommarprogram. Gör inte det. Kanske jag borde.

 
Ingen bild

Mats

9 augusti 2010 00:54

En grej till om wordpress. Det finns två, en .com och en .org. På .com så ligger rubbet hos dem, allt som gäller .org handlar om att man gratis får ladda hem hela rubbet av filer och fixa php-databas och lägga upp på en egen server någonstans. Skillnaden kan vara lurig om man är nybörjare...

 
Xecute

Xecute

9 augusti 2010 01:01

Japp, här packas det för fulla muggar! Det blev Wordpress, har alltid tyckt den var snygg och proffsig men inte lyckats förstå mig på den. Nu menar jag alltså .com. Och jag fattar ff inte särskilt mycket (det är väl därför jag hamnade på en barnblogg!! :D )men what the hell. Snyggt iaf. Fast jag får inte upp några bilder i inläggen t ex. Det var nog rätt variant för jag gick dit igen från din länk och registrerade mig. :-)

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

9 augusti 2010 01:04

...har inte lyssnat på något Sommarprogram heller, det är ytterst sällan det är någon extremt intressant person som snackar. Men idag var det det. :-)

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mats

9 augusti 2010 02:00

Du har ju en liten knapp ovanför inläggsrutan där du skriver, den klickar du på och så väljer du bild från din hårddisk. Äh, man lär sig med tiden, fast jag börjar bli förtjust i Posterous.com också. Kolla knapparna (och kör inte svart botten med vit text, arghhhhhhhh).

 
Monica

Monica

9 augusti 2010 19:47

Ursh, sånna hemska människoöden klarar jag inte av att lyssna till, speciellt inte när det är barn som far illa. Det är verkligen fruktansvärt. Det är vid sådana tillfällen man tycker att "vem som helst" inte borde få lov att skaffa barn. Att det inte borde vara en rättighet utan ett privilegium.

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

9 augusti 2010 21:30

Sen är det väl i och för sig så att människor som håller på med droger inte kan tänka klart och rationellt? Alltså, inte fatta att de inte borde skaffa barn till sina eländiga liv?
Jag försvarar verkligen INTE deras handlande!!! Håller med dig i varenda liten bokstav, men människor som har rubbat den kemiska balansen i hjärnan är inte pålitliga, helt enkelt. Kan tvångssterilisering vara något ...??? (vem hugger?!)

Du tar väl med mig när du flyttar???!!!!?!?!?!? Annars får du en snigel på ögat!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

9 augusti 2010 22:27

Monica - jag är likadan och flyr fältet så fort det luktar det minsta tragedi med barn iblandade... men jag ville höra vad denna superintressanta person hade att berätta och var inte alls beredd. Det var som att få en fet käftsmäll när hon började berätta om sin son! Aj! *snyft*
Riesling, jag vet - det är SÅÅÅ frustrerande! Jag vet ju att de inte tänker normalt, och jag slits mellan att förstå det och att bli förbannad på dem för att de kraschar även sina barns liv. Faktiskt har jag suttit och diskuterat mer än en gång med en tjej, som var gravid, prostituerad och heroinist. *SNYFT*

http://xecute.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards