xecute

Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Hår is da shit!

Av Xecute - 26 februari 2010 08:33

Läste precis en artikel i Aftonbladet Wendela.

Om att kvinnor tycker det är skämmigt att erkänna att de tänder på vanliga män, som inte är råmuskulösa och inoljade.


http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6675181.ab


Ameh!!!

Det borde vara tvärtom!

Det skämsiga ligger ju helt klart i att ha så dålig smak och vara så styrd av media att man börjat tycka att rakade sexpackskillar är attraktiva. Det skulle inte förvåna mig om tjejer som faktiskt tycker att den sortens män är snygga också blir dyngkåta av att se nakna skyltdockor. Eller statyer av män. Eller av att leka med Ken.

 

  


Så jädra plastigt! Onaturligt! FULT!

Fatta hur mycket tid de här killarna ("män" kan man inte kalla dem) lägger ner på sitt utseende.


Riktiga män har antingen hår - eller inte, men i så fall på grund av genetiken. Nedan ett par exempel med hår på både bröst, ben och armar. Och brains. Och humor. Dessutom helt fria från babyolja.




     

Riktiga män kan hänga i badrummet. Notera håriga ben.


Herregud tjejer, sluta upp med att låtsas dregla efter dockor! Med en riktig man hemma slipper du också själv försöka se ut som nån supermodell. För riktiga män har en tendens att inte själva tända på plast!




  


   





 
 
Ingen bild

Kristin

26 februari 2010 09:30

Vilken tur jag har som har en riktig, nästan hårlös man hemma :) Fast trots att jag inte gillar hår så betyder inte det att jag gillar muskelpaket insmorda i babyolja :) det ser rätt illa ut.

 
Ingen bild

Xecute

26 februari 2010 14:43

Jag gjorde vissa ändringar efter att ha läst din kommentar. Så nu hoppas jag att det framgår tydligare att det jag menar inte är att det är fult med män som av genetiska skäl har minimalt med kroppshår! Och det är inte snyggt med manliga gorillor heller, alltså med svart hår som en päls från axlarna och nedår - då finns det fog för en viss ansning. :-))
Det är killar som rakar/vaxar sig överallt OCH tränar så mycket att hela kroppen är onaturligt stenhård och deffad, som jag inte gillar. Lika lite som jag gillar plastiga tjejer. :-)

 
Bea

Bea

26 februari 2010 17:08

Jag tycker min Ken är fin som han är!!! Du är bara avundsjuk!

//Barbie

:)))))

Nä seríöst; låt folk vara som folk är! Blir jag förälskad i en man så skiter jag väl högaktningsfullt om han är hårig som en gorilla eller helt kal (erkänner att jag skulle nog bli lite fundersam om han slätrakade hela sig) eller om han är vältränad eller har lite mage. Det var väl knappast kroppen jag förälskade mig i - utan personen. Förresten, hur många av pojkvänner, sambos, män ser likadana ut efter några år som i början av ett förhållande??? Och naturligtvis gäller det även oss.

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Xecute

26 februari 2010 18:06

Klart jag inte kan skita i det! Vad skulle jag då skriva om?!?!?
:-))

Fast jag har fördomen, som kommer från delvis egna erfarenheter, att plastdockornas fåfänga gör dem till rätt jobbiga personer. Som är fixerade vid yta - och som förmodligen kasserar flickvänner när de börjar rynka till sig. :-p

 
Bea

Bea

26 februari 2010 21:47

jag håller med dig alltså! Var nog luddig (dock ej lullig). Äkta är bäst!!!!!!! Det är det jag menar.

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

26 april 2010 19:44

Jag tycker att du verkar sjukt sund, men du är ju 37 år också, har hunnit få lite skinn på näsan! Jag blir nästan lite rädd, skulle inte våga möta dig på stan. Jag är ett antal år yngre, omognare och dummare... Men tycker, efter att ha läst ännu mer att det du skriver är så kul att läsa!! Och man blir så stärkt. Jag var dum nog att få låg självkänsla och självförtroende på grund av min skoltid... Men har grymt mkt bättre idag, det har dock tagit mig lång tid. Att älska mig själv och vara nöjd med den jag är är svårt.. Men när jag når 30 års gränsen så är jag hundra på att jag är lika "smart" som dig och älskar den jag är!

Trevlig kväll!

http://ladysylvia.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards