xecute

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Xecute - 1 februari 2010 11:00

SNÖ!


  


jag ÄLSKAR vintern!

Snö är underbart, vackert, roligt! 

Det finns bara en sak med vinter som är negativ.

Påklädning av barn.



Vår mataffär ligger två minuters gångväg från huset, rakt fram över vägen. Vi ser den från fönstret.

Det tar i snitt en och en halv timme att gå och handla.


30 - 40 minuter av den tiden går åt till själva påklädningen. Två av barnen älskar att springa iväg så fort man säger "nu ska jag klä på dig". Älskar att busa och krångla så mycket det går, så att påklädningen blir brottningsmatch.

Lagom till att jag fått på småbarn nummer två hela kittet, har småbarn nummer ett rivit av sig halva ytterklädesmunderingen igen.

Under tiden tar femåringen låååång tid på sig, det finns så många distraktioner...


Jag är SVETTIG när vi väl kan öppna ytterdörren.

Då ska vi ta oss till affären. I barntakt.

Många stopp. Det finns fina snöbollar, snöhögar man måste klättra upp i. Allt möjligt spännande att tvärstanna för att titta på.

Och så suras det ur med jämna mellanrum.

Vägras gå.

Är det inte tvååringen som strejkar, så är det treåringen.

Båda två blytunga otympliga sparkande paket som är nästintill omöjliga att bära.


Samma procedur hem igen.



Det var en gång en tid när jag bara slängde på mig jackan och skorna för att sticka upp och handla mjölk, hemma igen tio minuter senare.

Those where the days!




                  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards