xecute

Direktlänk till inlägg 5 februari 2012

Barn och minusgrader

Av Xecute - 5 februari 2012 14:45

Tydligen har folk simmat i Skellefteälven i minus 30 grader. Medan min elvaåring kommer in efter två minuter ute i fem minusgrader, och hävdar att han håller på att frysa ihjäl...


När jag skrev ovanstående öppnades ytterdörren igen. Sjuåringen klagar över att tårna är som isbitar. Hon har splitternya, jättevarma vinterkängor på sig, med två par strumpor inuti.


Mina äldsta barn är inte byggda för vintern... sjuåringen har en farmor från Lappland, men det hjälper tydligen inte. Vad gör de generna, ligger och sover?!?


Minstingarna klagar inte. Lilla M ser ju till och med ut som en liten sameflicka. Så hennes gener verkar vara aktiva och klara kylan! Just nu kör hon sparkcykel på isen och hon kan vara ute hur länge som helst, nästan oavsett väder och grader. N får jag väl locka med lite extra datortid för att få att stanna utanför en stund till...





 
 
Bea

Bea

7 februari 2012 18:49

Sameflicka var ordet, sa Bull. Och söt som socker. Och uppenbarligen stryk- eller åtminstone köldtålig. Och din E är precis lika pålitlig som min E. Mitt O har däremot lika mycket gemensamt med dtt G och N som med de små. Alltså: är det tillräckligt roligt så kan man stå ut med vad som helst. Är det inte fabulöst roligt så fryser man ihjäl. NUUU! Öööh, precis som jag alltså. :)

http://aretsmama.bloggplatsen.se

Xecute

7 februari 2012 19:29

Hahahaha! Jag säger ju att dina barn och mina måste vara släkt på något vis. Söta, smarta, roliga och lika!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards