xecute

Alla inlägg den 13 februari 2012

Av Xecute - 13 februari 2012 09:46

Hela förra veckan gick i kräksjukans tecken. G var först ut på lördagen (4/2), kräktes ett antal gånger men på söndagen kände hon sig helt frisk och pigg. På måndagen blev hon sjuk igen och kräktes flera gånger... N mådde dåligt på söndagen och kräktes litegrann på kvällen, mådde jätteilla dagen efter och fick springa på toa några gånger. Han mådde fortfarande dåligt på tisdagen, då vi firade M som fyllde fyra år. E fick stanna kvar en vecka extra hos farmor och farfar för att slippa bli sjuk. Onsdag morgon visade det sig att pappan blivit smittad och han låg däckad i två dagar. Under tiden var N frisk en dag, men mådde dåligt dagen efter igen och kräktes på torsdagen. G fick gå till F-klassen på torsdagen och har varit frisk sedan dess. Varken jag eller lilla M blev sjuka. Jag har ätit mängder av vitpepparkorn, men M har ju inte gjort något speciellt. Vi var glada att ha klarat oss från den här omgången...

Igår, söndag, var det dags för fyraårskalas och E kom äntligen hem! Men strax innan det skulle börja, upptäckte jag att M hade hög feber. Alvedon och ett lugnt kalas fick det bli. Hon började snora som sjutton också, det rann och rann och hon nös ut mängder. I natt kräktes hon. Inte bara en gång, utan flera, rejäla. Kräksjuka plus feber och förkylning - lilla snuttan!

Då var det bara jag kvar som inte har blivit sjuk. Än. Ja, och E, förstås, som varit borta.

Jag som trodde det var över i lördags.... suck......

Förbaskade långdragna vinterkräksjuka! Vi är för många i samma hus helt enkelt. Barnen får snart ta och flytta hemifrån.   


//Trött på tvätt





Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards