xecute

Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Xecute - 21 februari 2012 11:07

Varning för martyrinlägg...

Det var lördagen den 4:e februari som G blev magsjuk. Det är två veckor och tre dagar sedan. Från den dagen har alla utom jag haft magsjuka om vartannat, och när det var över tog förkylning med hög feber vid direkt, på alla barn. I går trodde jag att det snart var över, det var första dagen inget av barnen hade feber. Men igår kväll började G kräkas, och det med besked. Vi pratar båda ändarna samtidigt... vid midnatt igår hade jag tappat räkningen på hur många gånger hon kräkts.

Jag slapp magsjukan, men har varit jätteförkyld i snart en vecka. Ont i halsen, nästan ingen röst, ont i öronen, trött, svettas floder på nätterna. Idag tog det totalstopp. Har lyckats hålla humöret uppe sedan det började. Kört på med sikte på när det är över. Bitit ihop, tänkt på att så här är det när man har många barn, och så vidare. Mitt i det var jag tvungen att åka tur/retur Köpenhamn för att lämna N hos morfar. Tur i alla fall att jag inte blev magsjuk på tåget, det räckte bra med att behöva gå till toaletten och snyta mig hela jävla tiden. "Ursäkta, jag måste gå förbi".... Sitta på diverse stationer i timmar med huvudvärk och vänta på nästa jävla tåg.

Men nu vill jag bara gå och gräva ner mig någonstans! Nu orkar jag fan inte mer!

Har väntat och väntat, hållt undan det värsta, tvättat tre ton sängkläder, madrasser, sängkläder, nerspydda kläder, nersnorade kläder, väntat på att det ska sluta så att jag kan röja upp ordentligt. Det ser ut som huset som Gud glömde för hundra år sedan! Jag står inte ut med att hasa omkring här inne längre! Jag blir galen! Jag vill bli frisk, pigg och energisk och få bort skiten! Jag är trött på att vara trött  och snorig med trötta, gnälliga, snoriga barn som ska torkas under näsan femtioelva gånger om dagen! Jag vill inte mer!!!!!! Nu skiter jag i det här. Ger upp. Tänker inte ens försöka orka ta det värsta. Disken får väl växa till oanade höjder. Tvätten får väl fylla hela badrumsgolvet då. Hallgolvet får fortsätta vara begravt och resten av huset se ut som om det är en knarkarkvart. Gaaaaaaa!!!!!!!! Nu blir det garderoben!!!


//Martyren


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards