xecute

Alla inlägg den 2 februari 2012

Av Xecute - 2 februari 2012 07:48

Godmorgon världen.

Soluppgång utanför fönstren, inga rådjur idag men ett gäng sötnosar sitter i vardagsrummet och äter frukost framför Bolibompa.


Igår kväll bestämde jag mig för att leva farligt. Hittade inte mobilen/väckarklockan (som är typ det enda den egentligen duger till att vara) och struntade snabbt i letandet. Lite spänning i livet behövs ibland, så vi gick och lade oss, jag och barnen, utan att veta när vi skulle vakna nästa morgon. I tid? Försenade? Kanske till och med när skolan redan börjat? Här är vi så coola att vi låter slumpen avgöra sådant.

Tack vare M vaknade vi i tid! Hon väckte mig tio i sju, med orden "mamma jag har kissat i sängen". Tack M! Dig kan man lita på i alla väder!


Så nu är vi i så god tid att jag har tid att blogga medan barnen äter. Wow. Tror inte jag ska använda alarmet mer!


N och G öppnade förstås morgonen med ett mindre bråk; om vem som låg för nära den andre i sängen... det är så ljuvligt med syskonkärlek.     


Snart är det dags för mig att hälsa på hos Arbetsförmedlingen. Har inte varit inskriven där sedan 2002.... och vet inte vad jag vill. Vill jag studera igen? Vill jag vara inskriven på kultur och media enbart, eller vill jag även vara inskriven på vanliga arbetsförmedlingen? Frågorna är som vanligt många, svaren är som vanligt obefintliga.


Nu dags att borsta hår på flicksen, ta fram alla miljoner ytterklädesdelar, se till att rätt saker är i rätt väskor och få iväg oss alla ut genom ytterdörren i tid....   





Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards