xecute

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Xecute - 5 februari 2012 14:45

Tydligen har folk simmat i Skellefteälven i minus 30 grader. Medan min elvaåring kommer in efter två minuter ute i fem minusgrader, och hävdar att han håller på att frysa ihjäl...


När jag skrev ovanstående öppnades ytterdörren igen. Sjuåringen klagar över att tårna är som isbitar. Hon har splitternya, jättevarma vinterkängor på sig, med två par strumpor inuti.


Mina äldsta barn är inte byggda för vintern... sjuåringen har en farmor från Lappland, men det hjälper tydligen inte. Vad gör de generna, ligger och sover?!?


Minstingarna klagar inte. Lilla M ser ju till och med ut som en liten sameflicka. Så hennes gener verkar vara aktiva och klara kylan! Just nu kör hon sparkcykel på isen och hon kan vara ute hur länge som helst, nästan oavsett väder och grader. N får jag väl locka med lite extra datortid för att få att stanna utanför en stund till...





Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards