xecute

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Djur äger

Av Xecute - 30 november 2011 22:38

Jag vill skriva om hästar!

Kom av mig lite med mina djuriska inlägg. Nordsvensken Grends historia är berättad, liksom geten Fannys och fåret Guttens.  

Men eftersom jag tycker att det blir lite roligare om det finns bilder med, och eftersom jag ännu inte har scannat in foton av resten av djuren, så drar det ut på tiden. Inte för att någon lider av det, men just nu önskar jag att jag hade haft några att slänga upp - för jag blev så sugen på att skriva om hästar.

Om Nordsvensken Påvin, Appaloosan Ocelle och Shetlandsponnyn Lill-Klas till exempel. Tro mig, de tål att berättas om. Funderar på att samla alla upplevelser de var orsak till i pocketform.   


Allt är inte svart eller vitt, jag hade en rätt jobbig uppväxt men något väldigt ljust i den var djuren. Alla ska få ett eget blogginlägg, det är de värda. Djur kan man sakna lika mycket som människor, om inte mer ibland. Djur, som alla vet, varken kritiserar eller dömer eller skvallrar. Djur är dessutom så mycket intelligentare än vi människor förstår. Det framkommer mer och mer ju fler år det går, ju mer det forskas, men alldeles för långsamt om ni frågar mig. Djuren borde få en helt annan respekt och ett helt annat bemötande än de får i dagsläget.


Jämfört med hur det var i början av åttiotalet och hur det är nu, så har det skett en hel del förbättringar. Till exempel används inte djurförsök lika frekvent längre. Det är ju bra. Industrihönsens villkor har på många håll förbättrats. Det är ju bra. Men inget som har hänt är tillräckligt, eller ens i närheten av tillräckligt. Om ni frågar mig...


Kvällens pysselmaraton på dagis har slagit ut mina fem hjärnceller så jag stoppar här.

Lyckades faktiskt klistra fast garnstumparna på bollen (eller kulan eller vad de nu kallas) utan att händerna också fastnade, och jag brände mig bara en gång på limpistolen. Gillar inte den sortens pyssel - men återigen, vad gör man inte för sina barn! Imorgon kväll är det dags för nästa pyssel, på den andra dagisavdelningen. Jippie!




 
 
Ingen bild

Ewelina

1 december 2011 14:32

Fin fin blogg , http://thejapanis.bloggplatsen.se/ :D

 
Ingen bild

Jessica L

2 december 2011 12:11

Åh Ocelle....

Xecute

2 december 2011 13:17

Ja, hon var så speciell så hon skulle kunna fylla en egen blogg! ;-))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards