xecute

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Xecute - 24 november 2011 10:05

Jag blir distraherad av rampljusets olika knasiga meddelanden. Hade tänkt skriva något mycket allvarligt och seriöst dagen till ära (det är ju faktiskt torsdag!) men känner att det inte är någon idé att ens försöka. Huvudet är redan fullt av andra frågor, skapade av rampljuset. Till exempel, varför skriver så många att man ska titta in på deras blogg, läsa, kommentera och följa?

Förstår de inte att det snarare är avskräckande än lockande? Förstår de inte att de avslöjar hur fantasilösa deras bloggar är, genom att göra så fantasilös och korkad reklam för sig själva?

Ja, det var bara en av alla de frågor som surrar som spyflugor i huvudet.


Igår fastnade jag på twitterkroken, men jag sprattlar fortfarande i ren förvirring. Varför får jag upp sånt som Svenne Svensson har twittrat om, som jag fullständigt skiter i, när jag inte ens "följer" Svenne Svensson?!? Det funderade jag ett tag på, tills jag noterade att alla Svenne Svenssons twitterinlägg hade taggat Jonas Gardell. Som jag följer. Alltså måste jag tydligen läsa inte bara vad Jonas själv skriver, utan allt som alla andra svennebananer skriver OM honom? Knasigt!


Gardell, han tycker att Juholt ska bytas ut snabbare än kvickt. Självklart håller jag med. Jag håller med i det mesta Jonas Gardell säger. Jonas Gardell är nästan Gud för mig. Lady GaGa är som en Jesus i mitt liv. Amen!

(Varför Gardell nästan är Gud och Gaga nästan är Jesus orkar jag inte förklara just nu. Gäsp.)


Jomenvisst, så är det.... förresten, ni vet den där serien som utspelade sig på sjuttiotalet och som Mila Kunis och Ashton Kutcher var med i? Just precis, den. Jag har alltid tyckt att det var märkligt att Kutcher ansågs som en prettyboy, jag tyckte han var totalt osnygg. Men sedan en sommarkväll efter en lång dag på jobbet, ensam och uttråkad, hyrde jag en film som även han var med i. Då fick jag någon slags uppenbarelse och dregglar numera av att bara se namnet i skrift. Ashton Kutcher. Dreggel. Snygg - men puckad. En kille som får Demi Moore på fall, trots att han är en liten pojke rent åldersmässigt, borde ha kunnat hålla sig ifrån att sätta på andra  - att det dessutom tydligen var Blinda Trosing-blondiner han föll för, ökar inte credden hos mig. Så jag är rätt irriterad på att jag måste hålla på och dreggla på denna puckade pojke. "Somebody please sedate me!!!!"    (Fattade ni inte den? Hur kan ni ha glömt detta fantastiska ögonblick i Greys Anatomy?!?!?)


Christina Yang, hon är också som en Jesusgestalt. Kan man tillbe mer än en Jesus? Man får ju inte hava andra Gudar. Om någon som har koll på det läser detta, snälla svara! Vill ju inte hamna på fel sida av rymden när jag dör.


En del undviker tråkiga måsten och borden genom att istället titta på TV eller ta en dusch. Jag undviker dem genom att blogga, hänga på fäjsboken och twittra. Det kanske vore schysstare att undvika trista grejer utan att för den skull pladdra sönder ögonen på folk.


//Xecute - probably the best undvikare in the world




Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards