xecute

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Goda nyheter och åttiotalet

Av Xecute - 22 november 2011 09:37

Två goda nyheter har nått mig idag och klockan är inte ens tio på förmiddagen ännu!

Fröken Röds cancer har fått brutalspö av cellgifterna, Bästa B har fått avlastning och det på helgerna som egentligen är nästan omöjliga att få.    = K och B som skålar med ölglas som egentligen innehåller 30 år gammalt rödvin. Jo, jag börjar ha koll på vad brudarna gillar!


Direkt efter att ha suttit med ståpäls av allt detta fantastiska, läste jag ett blogginlägg som fick ögonen att bli alldeles varma. Det handlade inte alls om mig, men jag kunde nästan ha skrivit det själv och kände igen mig hundra procent i känslan...


Borde förbereda mig lite inför morgondagens träff med kidsen i 5A. Har lovat N att inte göra bort honom. Han tycker att jag är så himla pinsam... duuuhh  annars vore jag ju inte en riktig mamma ju! Riktiga mammor ÄR pinsamma!

Ska berätta hur man gör en tidning och hur det ser ut en vanlig dag på en redaktion. Förra gången jag gjorde det, i hans förra klass på förra skolan, var jag inte alls beredd på frökens följdfrågor när jag var färdig. Hon frågade mig hur det gick till förr i tiden, före datorernas och digitalkamerornas tid. Hallå! Jag blev helt ställd!   

Så den här gången tänkte jag ta reda på just detta, och har redan fått en del berättat från ett proffs på tidning och tryckeri a´la 70- och 80-tal. Nämligen min styvpappa. Fast jag fattade bara ungefär hälften av det han beskrev.    


På tal om 80-talet..

Bruce Springsteen var ung och äckligt snygg, man slapp läsa om Madeleines bortskämda värld på löpsedlarna varenda dag och framför allt slapp man be om ursäkt för att man inte hade mobilen med sig och därmed kunde nås precis hela tiden.

Man fick älska rosa bandspelare och man fick ha banantelefon. Det var inte så himla svårt att bestämma sig för vilken grupp man ville tillhöra, för det fanns bara tre; hårdrockare, synthare och nördar.

Det gick inte att bli beroende av datorspel - en grön prick som jagar andra gröna prickar på en svart skärm är kul, men inte dygnet runt.


//Åsa - färdigpladdrad för nu



 
 
Bea

Bea

22 november 2011 19:21

Hehehe. Tack. Men jag tycker nog kanske att du ska läsa statusuppdateringen om helgavlastningen en gång till, flummänniska. ;)
Pöss vännen

http://aretsmama.bloggplatsen.se

Xecute

23 november 2011 10:53

Jag gjorde det sedan.... herregud, jag behöver en lobotomi! Byråkratsverige behöver också en lobotomi... :-(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards