xecute

Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Föräldraskap i tiden

Av Xecute - 14 november 2011 10:02

Okej, civil olydnad var inte en bra idé. Men alla idéer kan ju inte vara bra, trots att jag faktiskt är helt och hållet perfekt.

I alla fall nästan. För som förälder måste man vara just perfekt. Listan över saker en Förälder måste vara och göra är nästan oändlig.


Man måste

- vara framgångsrik i sin karriär

- ha ett aktivt umgänge med många framgångsrika vänner

- köra en dyr och snygg bil

- ha ett sommarställe eller en jättestor husbil

- köra barnen i de senaste barnvagnsmodellerna samt inte ha färre än tre barnvagnar för olika tillfällen

- klä barnen i nyinköpta Polar´n och Pyret-kläder

- se till att alla dagens fem måltider är hemlagade från grunden

- hålla hemmet konstant och skinande nystädat




    




- leka med barnen minst en timme om dagen och det ska vara utvecklande och pedagogiska lekar

- ha koll på alla föräldramöten och klassaktiviteter och delta entusiastiskt i dessa

- köra runt barnen på sina aktiviteter, de bör ha minst två stycken var

- aldrig höja rösten utan hålla den milda vänliga tonen oavsett situation

- se till att barnen har det senaste i teknik- och prylväg såsom Ipod, surfplatta, egen TV, Wii, Playstation, Nintendo och självklart en smartphone av senaste modell

- vara klassförälder

- ordna fredagsmys varje fredag oavsett egen trötthet eller sjukdom - fast se nedan:

- vara konstant frisk och pigg

- spara pengar åt barnen tills de blir arton år, då det ska finnar minst ett par hundratusen på deras konton. Var.



 


- grilla med grannarna varannan helg under sommaren

- åka utomlands på semester minst ett par gånger om året

- vara full av fantasi och entusiasm varje påsk, midsommar, födelsedag, halloween och jul

- baka något minst en gång i veckan

- ha ett strålande sexliv med den andra föräldern

- blogga om sina prinsar och prinsessor så att hela världen kan se hur älskade de är


// Förälder i tiden


 
 
Ankie

Ankie

14 november 2011 19:29

Klockrent :)

http://zelda77.bloggplatsen.se

 
Pillan

Pillan

14 november 2011 21:42

Det stämmer ju så bra. Det är skrämmande att man ska vara så perfekt för att vara förälder.

http://ubreathilive.bloggplatsen.se

 
filoZophie

filoZophie

14 november 2011 22:20

Jisses vilken pissig förälder jag måste vara då... som endast älskar mina barn mest i hela världen och visar dem det :/
Kramis

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

Xecute

15 november 2011 09:46

Skäms! jag ringer BRIS och socialen på en gång!!!!!
/Upprörd Xecute

 
Vivi

Vivi

15 november 2011 10:41

Ha ha ha .... vilken perfekt lista ! ;)
Inte konstigt att man blir stressad på av att tänka på att skaffa barn !

http://www.missvivis.se

Xecute

15 november 2011 14:06

Mitt råd: Don´t! :-)))) Nä... förresten... alla fördelar överväger ju trots allt. Faktiskt. ;-)

 
Bitterfittan

Bitterfittan

19 november 2011 17:07

Ja?
Det var det där med husbil då, i övrigt har jag bockat av allt på din lista. Så nu är det alltså även officiellt: Jag är den perfekta föräldern! Gööööött! Jag ska genast berätta det för mina barn. Nu vet de visserligen redan om det och berömmer mitt fantastiska föräldraskap och mig som person mest hela dagarna. Men det kan ju vara kul för dem att veta att de har helt rätt. även om de små perfekta varelserna aldrig behövt tvivla. Det de tycker är ALLTID rätt, till skillnad från andra mer andrasorterigsbarn. Tuddelidu på dig.

http://nobimbosallowed.bloggplatsen.se

Xecute

20 november 2011 11:22

Tuddelidu på dig! I en perfekt värld skulle alla föräldrar dagligen söka inspiration och vägledning hos oss som faktiskt är perfekta på riktigt. Jag slutar aldrig förvånas över att folk inte förstår min och din storhet! Våra barns storhet! Men nåja, man får ju ursäkta dem med att de faktiskt inte har alla indianerna i kanoten.
Många puzzizar och styjkekjamizzzzzzar, bästa bitterfitta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards