xecute

Alla inlägg den 23 januari 2012

Av Xecute - 23 januari 2012 17:26

För första gången på länge klickade jag på en blogg i rampljuset. Nu är jag upprörd, men inte av de vanliga anledningarna jag brukar bli upprörd över när jag har gjort det.

Jag hamnade på en blogg om ett förhållande på upphällningen, där mannen beter sig som en mansgris från 50-talet.


Jo, det är ju lite av en hjärtefråga det där... jag vill att alla människor ska älska sig själva, respektera sig själva. Inte låta sig behandlas som dörrmattor eller hembiträden, vare sig av partners, vänner eller vilka det än må vara.



Jag har många olika slags förhållanden i bagaget. En del långa, en del korta.

En sak har jag lärt mig: man kan aldrig förändra en annan människa. Man kan bara förändra sig själv.

Ett förhållande handlar om att kompromissa, men bara till en viss gräns.

Man ska inte behöva förändra sin personlighet. Om ens partner inte älskar ens personlighet, vad gör personen då i förhållandet? Väntar på att man ska ändra sig? I så fall, vad föll partnern för hos en till att börja med?

Man ska inte bli behandlad med förakt, man ska inte bli behandlad sämre än man behandlar sina bästa vänner.

Man ska bli bemött med respekt, förståelse och kärlek i ett kärleksförhållande!

Man ska känna sig trygg, förstådd, älskad. Man ska veta och känna att när hela världen är emot en, då finns partnerns varma famn och förstående lyssnande därhemma och väntar.


Ingen ska nöja sig med näst bäst.

Särskilt inte om man har barn - barn lär av vad de ser och hör, och barn som växer upp i familjer där en av parterna behandlar den andra nedlåtande, föraktfullt, som ett hembiträde, lär sig att det är okej.

Det måste ju vara okej eftersom föräldrarna lever så...



Av Xecute - 23 januari 2012 10:11

Datorn - man eller kvinna?



5 skäl till att män betraktar datorer som kvinnliga väsen:


1. Ingen utom den som skapade dem förstår deras logik.

2. Språket de använder för att kommunicera med andra datorer är obegripligt för alla andra.

3. Meddelandet "Bad command or file name" förklarar ungefär lika mycket som "Om du inte fattar varför jag är förbannad på dig tänker jag verkligen inte tala om det."

4. Även dina minsta misstag lagras för alltid i minnet.

5. Så snart du skaffat en får du lägga halva lönen på tillbehör.


5 skäl till att kvinnor betraktar datorer som manliga väsen:


1. De har massor av data men fattar ingenting.

2. De är till för att lösa dina problem, men för det mesta är det de som är problemet.

3. För att få deras uppmärksamhet måste du sätta på dem.

4. Stora kraftansträngningar slår ut dem för resten av kvällen.

5. Så snart du skaffat en inser du, att om du hade väntat lite så hade du kunnat få en bättre.


(Har ingen aning om vem upphovsmannen är tyvärr. )


Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards