xecute

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Braziliansk vaxning

Av Xecute - 19 januari 2012 21:01

Jag kommer aldrig att förstå mig på den "brazilianska" muffstilen.

Varför vill vuxna kvinnor se ut som småflickor i lågstadieåldern? Det är inte könshår som är äckligt, det är småflickslooken som äcklar!

Tänder dessa kvinnor på pedofiler?

Har de åldersnoja, är rädda för att bli äldre?

Vad är problemet? VAD?!?!?







   




Tjejer som bor i Sverige borde tänka "lagom" när det kommer till könshår. Det är inte som om valet står mellan att e ut som en rumänsk kulstöterska eller en femåring. Lagom, brudar. Lagom!

Jag blir ytterst misstänksam gentemot killar som klagar på kvinnligt könshår. Det om något är väl ett tecken på pedofili... att inte gilla vuxen kvinnlighet.

Jo, jag har diskuterat det här tidigare, med både män och kvinnor. En del hävdar att det extrema rakandet har att göra med hygien. Hah. Säkert. Håret finns där av en anledning. Och bara för att det är hår betyder det inte att det är smutsigt. I så fall skulle vi alla börja raka oss på skallen också.


Blir galen på allt sådant här, det kommer bara fler och fler sjuka kroppsgrejer. Anusblekning, braziliansk vaxning, bröstförstoring, botox, you name it. Vad hände med stoltheten? Att vara stolt över sig själv, precis som man är?



 
 
Hanna Axelsson

Hanna Axelsson

19 januari 2012 23:21

Jag kan bara hålla med. Varför se ut som en nyfödd? Jag tror att rakade brudar helt enkelt gör det för att vara attraktiva för killarna. Kan det inte vara så enkelt? Jag har aldrig kört en clean mus, landningsbana är the shit och det har mina killar tyckt varit ok. Ingen vill käka päls direkt, det har jag full förståelse för.
Vi får hoppas att det är en trend, och att Bloggare såsom Kissie börjar köra med orakat 5 mån hårväxt snart ;-)

http://www.hannaaxelsson.se

Xecute

19 januari 2012 23:52

Hahaha det hoppas jag också!
Tror också att det är för killarnas skull - men det är just det; vad är det för spån/pedofiler till killar som gillar småflickor?!?! Isch.

 
Stamp-E

Stamp-E

20 januari 2012 04:42

bravo.... kan inget mer än att stämma i bäcken... mina vänner ser mig som en fetischist bara för att jag gillar det som var helt naturligt för bara några år sedan...

http://stamp-e.bloggplatsen.se

 
Angelika

Angelika

20 januari 2012 07:41

Hahaha, så himla bra skrivet! :-)

http://www.crazyangie.bloggplatsen.se

 
Micke

Micke

20 januari 2012 09:29

Jag tror att många tjejer rakar sig för att de tycker det är snyggare och fräschare. Sen vet de om att många killar uppskattar det. Man vill ju inte få hår i munnen vid oralsex. Men om man gillar rakade tjejer betyder inte att man är peddo!

http://mickemovie.bloggagratis.se

 
Piedra

Piedra

20 januari 2012 10:35

Håller verkligen med dig! Och det är bra att någon vågar ta upp det här ämnet! Som sagt, varför gillar killar rakat? Gör de det egentligen, eller är det tjejerna som tror det? Om nu killarna gillar rakat, varför i helsike tror tjejerna ändå att de behöver raka sig? Och slutligen, om det var mer hygieniskt varför rakar de då inte skallen? Helt obegripligt alltihop!

http://piedra.bloggplatsen.se

 
LiLo

LiLo

20 januari 2012 12:41

Här trivdes jag direkt! Varför har jag inte hittat dej förr, synd. Mitt lurv har jag kvar, för att jag är för lat, för att det är bökigt att krulla ihop sej för att nå, men framför allt just för att jag är Kvinna och inte ett barn!
Återkommer

http://www.kucke-li-lo.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

rakad tjej

20 januari 2012 12:54

om jag ska slicka balle så föredrar jag en hårlös balle! Inte för att den ska påminna om en liten pojkes balle, utan för att det är mysigare att inte få in en buske med hår i munnen! Och så vänder man på det.. Jag tror nog att min pojkvän tycker att det är mysigare att slicka mitt underliv utan att få massa hår i munnen.

Jag tycker inte att det är äckligt med könshår, det är bra mysigare utan! Hur ofta slickar/stoppar du in ditt hår som du har på huvudet, i munnen?


 
Lina

Lina

20 januari 2012 15:49

Jag tror att det är olika för varje människa..Hur är det med männen som rakar sig? Personligen så "frissar" jag mig för min egen skull:)

http://linamarlene.bloggplatsen.se

 
filoZophie

filoZophie

20 januari 2012 18:23

Tja vad ska man säga. Kan ju bara upplysa dem som gillar rakat att det finns ett samband mellan det ökande antalet kvinnor med underlivsproblem och det rakade könsmodet...
Men varför klaga, själv ser jag fram mot lite bröstblekning, att vaxa botoxen och en liten anusförstoring vore väl ändå på sin plats ;P
Pöss

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

Xecute

20 januari 2012 23:06

LOL!!!!!!!! Kör hårt. Den som vill va fin får lida pin....

 
Blandade karameller

Blandade karameller

20 januari 2012 18:45

Inte nog med det! Tjejerna rakar sig under armarna också, allt för att se preadolscenta ut, eller vad nu dagens mode ska föreställa. Men iofs klipper jag huvudhåret varannan månad, till skillnad från många unga män som 'ängsligt rakar sig både uppe och nere på daglig basis...

http://senioren.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards