xecute

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Frågor och svar

Av Xecute - 25 oktober 2011 12:22

De här frågorna hittade jag hos Little miss Red och blev sugen på att svara på dem, jag också. Så jag snodde dem!


Tre saker jag går igång på:

Intelligens och vass humor i en lagom blandning. Kreativa människor som tänker utanför lådorna. Fotokonst, proffsiga texter. Eehh... det där blev fler än tre saker... stäm mig!   


Tre saker jag inte kan vara utan:

Bara tre? Det finns ju fyra stycken i min härliga familj jag inte kan vara utan! Ok, då klumpar jag ihop dem till "barnen", och plussar på med mina bästa vänner och skrivaochfota (det var visst det bara ett ord!)


Tre saker jag ångrar:

Att jag inte var hemma mer innan mamma dog. Att jag höll på med hästar istället för dans. Att jag inte fick tokspel på alla idioter i högstadiet och skällde ut dem för noter.

 

Tre saker som gör mig glad:

Barnen. Höst+kamera. Äkta vänner.


Tre saker som gör mig arg:

Folk som aldrig ser möjligheter, bara hinder.

Rasister och pedofiler.

Människor som är "pro-ana" dvs förespråkar anorexi.


Tre människor jag beundrar:

Människa med IQ och EQ samtidigt.

Människa med kreativit och spontanitet.

Människa som är positiv men inte äckelkäck.



Tre saker jag skulle vilja göra:

Resa runt i hela Storbritannien.

Handla på loppis/second hand varje vecka.

Starta ett barnhem, ett jättestort där alla barn till missbrukare, barn till psykopater och barn från hemska andra barnhem, ja alla barn i hela världen som mår dåligt skulle få plats. Okej, inte realistiskt. Men ett barnhem där så många som möjligt får plats iaf. För barn i Sverige som blir utsatta för all slags misshandel i hemmet. Det har jag drömt om sedan jag såg en kvinna som gjort detta i USA, och som var med i ett Oprah-program för cirka hundra år sedan...


Tre maträtter eller ingredienser i köket jag gillar:

Köttfärslimpa, köttbullar och Kyckling Korma.



Tre TV-program jag ser:

Jag ser inga alls. Men jag brukade se och skulle vilja se igen: Grey´s anatomy, House och uppdrag granskning. och nyheterna. Det här att bara skriva tre saker går inget vidare märker jag.


Tre saker jag har med mig i livet:

Att det aldrig blir för sent för att göra någonting.

Att en glad mamma är bättre än en sur Ajax-tornadomamma.

Att kärlek är viktigare än alla nya dyra saker i världen.


Tre saker på önskelistan:

Massor av pengar (till att handla på second hand för....)

Mer tid över till roliga projekt.

Hmm.... jag kan inte komma på något mer. Jag har faktiskt det mesta jag vill ha i livet; underbara barn, stort hus mitt i naturen, bra jobb, massor av kärlek. Det är väl allt man kan behöva, tycker jag i alla fall! 



Tre bloggar jag inte kan vara utan:

Jag måste vara utan de flesta eftersom jag inte har så mycket tid till att läsa bloggar längre. Men om jag hade tid skulle jag läsa dessa minst en gång om dagen: No bimbos allowed, Little miss Red, Zaras, Rieslings och FiloZophies. Jajajaja, det var fler än tre.....  






 
 
filoZophie

filoZophie

26 oktober 2011 15:50

Men vad jobbig du är när du inte avblockerat kopieringen XP Ska jag skriva av allt detta menar du??!! Jaja... vad gör man inte...
Puss ;D

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

Xecute

26 oktober 2011 21:08

oopss, hade glömt att de började med det där! ska genast ta bort det! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards