xecute

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Husdjur - att ha eller inte ha...

Av Xecute - 10 oktober 2011 10:52

Ajm gåing kräjsy.

Äntligen bor jag på landet med stort L. Äntligen kan jag ha djur! Eller... wait... glömde visst att den andra vuxna personen som bor här är superallergisk mot allt med päls...


Det känns riktigt märkligt att bo på landet helt utan djur. Skitkonstigt. Var är katterna, hundarna, getterna, kaninerna, hönsen, marsvinen, var är ankorna, grisarna, shetlandsponnyn, var är tuppen som gal varje morgon och vart ska jag plocka nykläckta ägg?!?!?


Ok, jag är väl lite orättvis, för det är ju faktiskt inte helt och hållet djurlöst här.

Just nu håller jag på med projekt städa förrådet (som sitter ihop med resten av huset) och där finns det faktiskt massor av djur. Spindlar mest, men även andra kryp av okända arter. Inomhus har vi ett stort käng bananflugekickers samt en hel del gröna, flygande insekter som sitter där de satt sig, typ forever, och som jag inte anar vad de är för något.


Men jag vill ha djur med mer päls/fjädrar än så.


En gång frågade ett av mina barn; "när pappa dör, kan vi ha djur då?"

  


Han kanske inte behöver dö, direkt. Det kanske räcker med att övertala honom att åtminstone prova om det går att kombinera djur + rejäla doser allergimedicin.

Å andra sidan, om det inte fungerar, då måste vi ju göra oss av med de djur vi skaffat. Hmmm..... nä.

Men visst, vi kommer inte dela hus för alltid. När det är dags att skaffa varsitt boende - då kommer varelser med päls vara de första som flyttar in i mitt!


Nä, nu måste jag tillbaks till förrådet och de husdjur vi faktiskt har.



 
 
filoZophie

filoZophie

10 oktober 2011 14:28

Fast höns går ute och det brukar inte vara något problem och katter finns som inte fäller hår. En nakenkatt kan ni väl ha?! Själva står vi på tur för en liten Devon Rex kisse, den har päls men fäller inte hår som andra katter och min allergiska son tål den ;)
Lycka till.
Kram

http://www.filozophie.bloggplatsen.se

Xecute

11 oktober 2011 14:24

Precis, fast allergin är även mental... :-))
Och jag vill ju ha djur med hår, så tack för tipset om Devon Rex!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards