xecute

Alla inlägg den 26 april 2010

Av Xecute - 26 april 2010 17:44

Tack till alla er som kommenterar! Jag blir verkligen glad! Det enda jag undrar är, när folk tänker börja dissa mina bitchigare blogginlägg...  :-))) Men igen, stort tack!

Det är inte alltid jag hinner kommentera tillbaka - ibland måste jag ge mina fyra barn mat också. ;-)

Av Xecute - 26 april 2010 12:06

Hur klär alla andra på sina barn idag?

Vad ger man en femåring i present - hur gör andra?

Hur ska ett förhållande vara?

Hur ska man vara som förälder - hur blir man som alla andra föräldrar?

Vad ska jag ha på mig - undrar vad alla andra har på sig?

Tänk om någon tycker att jag gör fel, är konstig, annorlunda!

Alla andras åsikter är ju så mycket mer korrekta och så mycket viktigare än mina egna...

 

Föräldrar är kanske den grupp människor som oftast faller offer för att bli beroende av vad andra tycker. Det är KÄNSLIGT att vara förälder! Man vill att precis alla ska tycka att man själv är en fantastisk sådan, utan fel och brister. Därmed oroar man sig ständigt för hur man uppfattas i sin föräldraroll. Vilket bygger upp en jättelik osäkerhet som gör att man inte törs lita ett dugg på sin egen instinkt, sina egna kunskaper, sina egna erfarenheter.

 

Klassikern skrikande barn i mataffär; den får de flesta föräldrar att svettas bara av tanken på vad de andra kunderna tänker och tycker om deras föräldrafärdigheter. Och hur gör alla andra när det gäller mattider, läggning, amning, datorspel, kvalitetstid, tillsägelser… listan kan göras lång på situationer där föräldrar inte törs lita på sig själva. "Hur gör de andra, alla de som är bättre än mig?"

 

Att bry sig om hur andra gör och vad andra tycker, måste bli väldigt jobbigt i längden, med tanke på hur många människor det finns. Den 1 januari 2010 fanns det ganska precis 7 miljarder människor på jorden, och antalet ökar med cirka 200 individer per minut. Det är svårt att få över sju miljarder människor att gilla dig hela tiden, vad du än gör, hur du än gör det.

 

Åskiten att andras åsikter är viktigare än ens egna blir ett väldigt tungt ok att bära på.

 

Varför inte bara kasta bort det?

Varför inte bara vara dig själv?

 

Tänk efter: Vilken människa beundrar du mest? Jag tror att vem du än svarar, är det en person som INTE bryr sig om vad andra tycker om honom/henne särskilt mycket. Det är, ironiskt nog, så att de personer som verkligen får mycket gillande och massor av respekt, det är de människor som inte är beroende av det. Som inte behöver det, eftersom de är tillräckligt säkra i sig själva.

  

Stå för din egen smak! Stå för dina åskiter och dina handlingar!

Strunta fullständigt i vad andra tycker när spädbarnet skriker på restaurangen, strunta i vad alla andra packar i väskan till skolan, sätter på sina barn när det är si och så många grader ute, var likgiltig inför eventuella åsikter när sjuåringen är näsvis och tjatig och du ryter till mitt på stan!

Klä på dig vad du vill oavsett vilket mode som råder, och lita på dig själv när du ska köpa kläder eller andra grejer.

 

Sköt helt enkelt dig själv och SKIT i andra!

 

 

 

 

Av Xecute - 26 april 2010 10:49

Har upptäckt ännu ett irriterande fenomen i bloggvärlden; "vem vill inte ha många besökare? besök min blogg, så jag får fler siffror i statistiken, jag skiter i om du läser eller inte".


Alltså.... hur i hvte tänker man? Det är väl skit samma hur många besökare man har, om ingen ändå läser! Om besökarna bara klickar fram sidan och sedan försvinner igen.

Jag vill absolut inte ha många besökare på det sättet. Hellre två läsare om dagen som faktiskt också LÄSER.


"Läs min blogg och kommentera!"


Eeeh... jaha, tack för rådet/ordern. Men hur gör man när bloggen är så ointressant och intetsägande att det inte finns något att kommentera?


Återigen, jag vill inte ha några kommentarer bara för kommentarernas skull - det blir ju helt fel. Nä, de som gör reklam för sina bloggar här på bloggplatsen verkar inte ha mycket innanför pannbenet.


Men det finns ju alltid undantag till alla regler. I början stängde jag rampljusrutan så fort jag loggat in, eftersom den alltså är full av puckade tonåringar som inte kan stava. Men sedan jag började låta den vara kvar, har jag faktiskt hittat ett par guldkorn i bloggbäcken. 

Av Xecute - 26 april 2010 09:27

Ett favoritfoto, som formligen skriker ut självkänsla, kaxighet och dessutom är både läckert, snyggt och sensuellt.




  


Självklart är det Rose McGowan som törs sådant som vanliga brudar inte vågar....   








































  

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards