xecute

Direktlänk till inlägg 4 mars 2010

Solarium

Av Xecute - 4 mars 2010 12:35

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne *broderar*


  


Nämen så trevligt! Ett solarium, ja, det är finemang det! *rättar till knälånga blommönstrade kjolen*

Ja, tänk, snart är det vår och lite färg skulle sitta fint i lilla ansiktet. Det är ju så tjusigt att vara brun! *rör om i kaffekoppen med äkta silversked*


Tänk, jag minns en vän som solade solarium en gång i veckan, sedan hon var tonåring faktiskt. Ujejuj, hon var då alltid så fräsch och brunbränd!

Men se, kan man tänka sig! Nu när hon snart fyller 35, ser hon ut som en sadelväska med ögon! Ja jujejuj så det kan bli...


  


Ja kära nån, man kan faktiskt inte tro att människan är 35 år. Snarare gissar man på femtiofem. Di däringa solarierna, di sliter på en. Som att lägga sig i en maskin för snabbare åldrande med fuleffekt på köpet. Ujejuj. *sörplar lite kaffe*


Nä, jag tror jag struntar i solariet. En vill ju inte se 30 år äldre ut i onödan. Å rynkor har jag redan så det räcker - en framsolad läderhud skulle bara förvärra saken.


Lite kaffe, någon?

 
 
Christian S

Christian S

4 mars 2010 12:54

Hon har en snygg kropp.

http://crippen.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

4 mars 2010 14:20

Tackar som frågar, jag tar gärna en påtår!
Hade jag haft pengar och barnvakt så hade jag gärna tagit en 20-minutare i solariet emellanåt. *rör fundersamt om i koppen* Rynkig blir man ändå så småningom så jag tänker banne mig inte välja bort solen. För solen har så många andra fördelar utöver de negativa effekterna som rynkor och ev hudcancer (som f.ö nästan uteslutande drabbar ljushylta). Ohc hade jag haft möjlighet att jag heller inte valt bort den fäjkade solen.
Brun ute, brun inne, bruni hjärta, brun i sinne

http://aretsmama.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kristin

4 mars 2010 15:19

Solarier är ett big no no! Fult och farligt, iaf för blekfisar som mig :)

 
Ingen bild

Xecute

4 mars 2010 15:35

Lagom är bäst! I det här fallet kanske mindre än lagom. Men man kan ju sola litegrann. Men alltså, det är både fult och farligt att sola mycket. Jag ser en person framför sig, som har solarium hemma. Jag blir rädd när jag ser henne utan smink. Hon ser ut att vara trettio år äldre än hon är. För att inte tala om cancerrisken hon utsätter sig för. Men visst, hon är solbränd - året om.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards