xecute

Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Xecute - 17 mars 2010 19:01

Läste en artikel nyligen om att det inte är bra för barn att vara för rena eller bo i för rena hem. Allergierna ökar till exempel. Det visste jag iofs redan och lever inte i något sterilt palats med sterila barn heller. Smutsiga barn är glada barn, är min paroll.
Fast idag har jag omvärderat det lite. Lagom smutsiga barn är glada barn blir bättre.

För god damn it, vilka smutsiga barn jag haft idag! Ja, rent av äckliga barn!

 

Förmiddag: E och M lekte fint och kärleksfullt tillsammans länge, utan att jag behövde gripa in. Härligt! Underbart med syskonkärlek... Så jag passade på att fixa med annat. E ropade glatt; "mamma, M dricker kiss!". "Haha, jaså gör hon det", svarade jag och fortsatte med mitt. De fantiserar ju så mycket, de små liven.

 

En bra lång stund senare när jag gick in i lekrummet, ser jag att E tagit av sig byxor och kalsonger. Jag ser att klosslådan är tom. Jag ser att det är fullt med kiss i klosslådan. Jag inser att M på riktigt höll på med kiss när E ropade. GAAAAAAA!!!!!!!!

 

Alltså har hon lekt i kiss, dessutom gått runt och tagit på saker efteråt. GAAAAAAA!!!!!!! Projekt hitta eventuellt kissfuktiga leksaker samt projekt rengöring.

 

 

Eftermiddag. Vi är ute. Vi måste korsa parkeringar. Först vår egen, sedan tennisens, sedan Willy´s, sedan tennisens igen och till sist en sista vända över hemparkeringen. Vet ni hur parkeringar ser ut nu, när det smälter? Det är VATTEN. Det är SJÖAR. Smutsiga sjöar. Oljeavgasskitsvartvattensmutsiga sjöar, djupa.

Att ens försöka hindra E och M att vara i dem är en utopi.

Inte bara vara i. Bada i. Ramla i. Hoppa upp och ner i. Stoppa vattensmutsiga händerna i munnen (M är, trots att hon är över två år, fortfarande galen i att smaka på allt). Äckligt svartsmutsvatten överallt! På mig också förstås, efter att jag sjuttiofem gånger släpat blötgrusig M bort från ännu en svart sjö.

 

Lagom smutsiga barn är helt klart bäst.

 

 

Av Xecute - 17 mars 2010 15:20

Det är skämmigt att gilla viss slags musik.

Kommersiell musik.

Glad musik.

De coola människorna lyssnar inte på mainstream. De har inte en "blandad" musiksmak.

Ju konstigare, desto bättre.

Ju mer nischat och/eller udda, desto bättre.

Whatever. Jag är trött på att hånas för min musiksmak.

Jag gillar många musiktstilar. Och?

Jag gillar glad musik. Och?

Härmed kliver jag ut ur musikgarderoben för gott.

Ni som gillar att deppa till musik får göra det utan mig.

 

  

 

Ge mig lite

Barbie girl med Aqua,

Dave Sinclair,

Lady GaGas poker face,

Pink,

Katy Perry,

Rihanna,

50 Cent,

Justin Timberlake,

Madonna.

 

     

 

 

 

Ge mig lite åttiotal, nittiotal, ge mig disco!  Alcazar! Beyoncé! Sätt på Lil Wayne, Ice Cube, Jay Z!

 

 

 

Jag gillar också rock, hårdrock, pudelrock, metal, country, indie, house, techno, funk och soul. Och.. schlager! Med andra ord har jag en sådan där vansinnigt ocool blandad musiksmak.

 

Sådär. Då var jag väl helt ute ur garderoben. Nu låser jag den och kastar bort nyckeln, så jag inte frestas att gömma mig där inne igen. Det är så trist!

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards