xecute

Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Xecute - 9 mars 2010 15:46

Jag har ammat i sammanlagt 28 månader.

Det började så här:


  



Det vill säga, lugnt, mysigt, ostört.

Men för varje barn blev amningen mindre och mindre ostörd. Till sist blev det så här.


  



Det är ju otroligt att jag överhuvudtaget har några bröst kvar! Vilka fantastiska apparater!    


(Fast som alla förhoppningsvis vet, så är det inte amning som förändrar brösten. Graviditet förändrar brösten.)

Av Xecute - 9 mars 2010 12:13

Från Aftonbladet 



1. Du bör inte posera med en bil eftersom bilar är miljöovänliga och för barnens skull ska vi jobba mot en bättre miljö, eller hur? Ännu värre är såklart om du anspelar på något som har med flygplan att göra. Eller motorcyklar. 

  

2. Ha inte kläder med synliga varumärken. Någon kanske är väldigt engagerad mot barnarbete och tycker att ett plagg från misstänkt företag inte är lämpligt att bära om du jobbar med barn. Om märket är av dyrare sort kan du misstänkas för att vara osolidarisk och egoistisk.

 

3. Ha för Guds skull inte en mössa med text på dig. Särskilt inte om texten är ironisk, humoristisk eller anspelar på sex.

 

4. Undvik päls, eftersom någon djurrättsaktivist som ser bilden kan komma att skriva skällsord i stora röda bokstäver på din – eller din arbetsgivares – husvägg.

 

5. Undvik partybilder, särskilt sådana där du figurerar med alkohol och skålar mot fotografen. Alkohol är skadligt och många barn far illa på grund av alkohol, så det kan knappast vara förenligt med att jobba med barn.

 

6. Kläder med reklam för sprit eller texter i still med ”öl byggde denna kropp” är såklart tabu, se punkt 5.

 

7. Om du är flintskallig eller rakad bör du för säkerhets skull använda peruk på bilden så att ingen tror att du är nazist. 

  

8. Du bör inte visa naken hud, någon kan tro att du tycker om att gå omkring naken eller kanske är nudist, och det vet vi ju alla att nudister inte är att lita på.  

 

9. Att alla anspelningar på sex bör undvikas behöver jag knappast förklara. Om du har ett sexliv eller – ännu värre – är intresserad av och finner njutning i sex är du säkert pedofil också, och pedofiler bör såklart inte jobba på dagis. Eller någon annanstans.

 

10. Det är också bäst att skippa bilder där du ser frireligiös ut. Undvik alltså knut i håret, ett alltför stort leende eller mittbena. Religiös indoktrinering är om möjligt farligare än alla övriga punkter.

 

 

  

 

 

 

Jag borde gå ur Facebook och starta en egen ansiktsbok istället.  

 

På min ansiktsbok skulle alla få ha vilka bilder de ville. Nästan i alla fall. Bara snygga människor som också är smarta skulle få vara med, förutsatt att de tycker precis likadant som jag.    













Av Xecute - 9 mars 2010 11:44


 




 

  

Höger facebooksida är full av frågor till mig. Är jag på jakt efter en ny, trendig klänning? Vill jag bli smal och slank (det är väl för sjutton samma sak?!?), gå ner 12 kilo på tre veckor?
Ja, så klart vill jag ha ännu en trendig klänning att ha hemma när jag byter bajsblöjor och torkar upp gröt från golv, stolar, bord och väggar. Man kan aldrig ha för många trendiga klänningar, är min paroll!
Och så klart vill jag bli smal, slank och gå ner tolv kilo på tre veckor. Då skulle jag väga 52 kilo, alltså se ut som ett skelett. Och det vet ju alla att det är skitsnyggt, dessutom är det så man SKA se ut, men shit jag måste sätta fart, beach 2010 närmar sig!
Vill jag prova tidningen Mama och få ett mumintrollspel på köpet? Så klart! Jag älskar dessa glansiga magasin fulla med artiklar och annonser som vänder sig enbart till välbärgade människor som lever i tvåsamhet. Tycker det finns alldeles för få föräldratidningar med den målgruppen!
Vill jag köpa ekologiska unisexkläder till mina barn? Ja så klart! Vem vill klä sina flickor i rosa och sina pojkar i ljusblått – värsta white trash style ju, såååå ute! Nej, fram för att barn ska se exakt likadana ut och fråntas alla sina könssymboler. Tror jag ska shoppa lite unisexmönstrade klänningar till barnens pappa också. Så han inte får för sig att han är man, utan förstår att det inte finns något som heter ”kön”.

Reklamen dansar balett på mina nerver!!!

Av Xecute - 9 mars 2010 07:53

"Kvinnodagen har spelat ut sin roll och tas inte på allvar längre. Det känns nästan förnedrande för mig som kvinna att en enda dag på året ska vara vikt åt kvinnorna - i synnerhet eftersom kvinnorna utgör 51 procent av jordens befolkning. Det är inte sådana här dagar som förbättrar kvinnans situation i världen, utan ett dagligt arbete med opinionsarbete, uppoffringar och lagstiftning."

/Elisabeth Höglund


Kära Elisabeth, du har så rätt. Det är faktiskt förnedrande. Finns det en internationell mansdag? Är resten av årets dagar mansdagar? 

Jag tror på eget ansvar. Männen befinner sig på topparna inom alla områden - men vi kvinnor skulle faktiskt kunna göra mycket mer för att peta ner dem därifrån.


Det börjar med människan som kikar tillbaks på dig i spegeln. Om alla tjejer började med sig själva, på det privata planet och det egna yrkesplanet - tänk vilket effekt det skulle få. Börja med att kicka ut mansgrisarna, börja med att se till att ALLA kvinnor på den egna arbetsplatsen strejkar. Till exempel.


Nej, nu är det dags för frukost. Man blir hungrig av att tycka en massa.   

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards