xecute

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Xecute - 16 maj 2013 08:43

Fyra barn, stort hus = två saker som var för sig är alldeles underbara! Jag älskar mina barn och jag älskar det här huset.

Däremot älskar jag inte det omöjliga uppdraget att hålla ordning på allt samtidigt.

Det går inte. Oavsett hur mycket eller lite barnen själva hjälper till med städning av både sina egna rum och saker, och övriga huset (vilket de har gjort extra mycket den senaste veckan). Det är helt omöjligt att ha det välstädat i varenda rum i hela huset samtidigt.


Sedan ett par dagar håller jag på med att rensa och städa vårt stoooraaaa förråd som ligger på bottenplan, i anslutning till själva huset. Fixar med trädgården lite lätt, och grejar med andra saker som inte har att göra med städning. Cyklarna skulle fram och göras i ordning, till exempel. Det innebär att resten av huset har "fallit ihop" totalt på de här två dagarna. Så fort går det, för det var riktigt trevligt här tills jag fick för mig att ta tag i förrådet. Jag hade för en gångs skull verkligen gett mig den på att hålla någorlunda ordning nästan överallt. Men nu ser det ut som ett nybombat Beirut igen.


Samma sak händer förstås om jag bara är lite extra trött en dag eller två, eller sjuk i flera dagar. Pang! så är det kaos.

Därför undrar jag hur de där Shabby Chic-perfekta hemmens ägare gör. Är de aldrig sjuka, har de städhjälp, trädgårdsmästare, vad?!?!?


Å andra sidan, so what. Det är förmodligen bara jag som blir irriterad på röran. Barnen bryr sig inte nämnvärt, och så länge de mår bra så är det ju lugnt. De vill nog hellre ha sina cyklar och hellre ha en glad mamma än en sur städmamma. Nu är det ju också så skönt ute att man kan vistas där, istället för inne i krigszonen :-)))




Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards