xecute

Direktlänk till inlägg 13 juni 2010

"Dagens fråga" - hur viktigt är det med sex?

Av Xecute - 13 juni 2010 10:12

Har en pågående konversation på facebook, som har fått mig att fundera på detta:


Hur viktigt är sex i ett förhållande?


Själv anser jag att sex ÄR förhållandet. Utan detta, handlar det ju bara om vänskap. Sex är ju anledningen till att man inleder ett förhållande, istället för att nöja sig med djup vänskap. Dessutom är sex ett av våra mest grundläggande behov. Jag tycker det är mycket viktigt.


Vad tycker ni?

 
 
susanna55

susanna55

13 juni 2010 10:25

Instämmer helt. Men kan tänka mig att det finns dom som vill ha en relation baserad enbart på vänskap, också, för att dom helt enkelt trivs med att leva tillsammans. Men en kärleksrelation är ingenting utan sex, det är ju själva limmet.

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
peesky

peesky

13 juni 2010 11:11

instämmer också! utan sex så kan man inte kalla att man har en starkare kärleksrelation. Dessutom så innebär sex också mycket förtroende och man lär känna varandra bättre! :)

http://peesky.bloggplatsen.se

 
Danne

Danne

13 juni 2010 12:31

Klart det är viktigt.
Svajar sexlivet i ens relation svajar också ofta mycket annat.

http://danneking.bloggplatsen.se

 
silversoul

silversoul

13 juni 2010 12:55

Det är klart att det är viktigt. Helt klart. Inte det allra viktigaste, men klart viktigt.

http://silversoul.bloggplatsen.se

 
Lollo

Lollo

13 juni 2010 15:50

Nu är ju inte jag i den riktigt mognaåldern än . Jag är bara femton , men redan då när man inleder ett seriöst förhållande så är sexet rätt vikitgt. Dett sätter sig mentalt. Men det får ju inte bli så förhållandet bara innehåller sex , det måste ju vara mer , annars kan man ju inleda ett förhållade med första bästa man hittar på gatan. haha :)

http://louiseberghh.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

13 juni 2010 18:34

Jag hade en JÄTTEBRA killkompis, han vore helt perfekt att inleda ett förhållande med, gifta sig med och allt möjligt, men sexet var en katastrof de fåtal gånger vi provade oss på ngt sådant och då är det ju bra mkt bättre att "bara" vara vänner

En pojkvän är som en VÄN som man gillar att ha SEX med, så ja sexet ÄR förhållandet eftersom det annars bara är som en vän

http://157.bloggplatsen.se

 
anna

anna

13 juni 2010 19:11

helt klart viktigt!! du kommer partnern närmare..lär känna varandra på många sätt..inte bara sexuellt egentligen utan man delar mycket annat med..enligt mig iaf ;)

http://annsi.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

13 juni 2010 19:39

jag tkr att sex är viktigt i ett förhållande men även att kunna avså är viktigt. Även om sex kan föra en närmare varandra så ska inte ett förhållande baseras på det. Kan räcka med en mysig hemmakväll med mys i soffan och en bra film.

http://yellan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anders

13 juni 2010 19:40

Sex i ett förhållande är 75% av förhållandet
Anders

 
¤

¤

13 juni 2010 19:46

Såklart är sex viktigt, men ett förhållande ska ju inte basera på det. Man har ju fallit för någon för för sin partners personlighet, känslor ska enligt mig uppstå innan man har sex. Sexet in sin tur sen stärker banden. Men som sagt, sex är inte allt i ett förhållande.

http://s-nothingleft.bloggplatsen.se

 
Terese

Terese

14 juni 2010 08:11

Tro mig SEX är viktigt för ett förhållande...utan ett fungerande sexliv funkar inte tillvaron tillsammans särskilt bra...man blir tjurig och kinkig som resulterar i massa smågnabb...så en härlig samvaro i sängen är A&O och underlättar mycket!

http://teresepettersson.blogspot.com

 
Annika

Annika

14 juni 2010 20:51

Jag håller inte med. Sex är inte förhållandet. Till en kärlekspartner hyser man helt andra känslor än till en vän. Däri ligger skillnaden. Man känner pirr i magen och förälskelse. Sen är såklart också frågan hur man definierar sex. Jag tycker att närhet och mys är oerhört viktigt i förhållandet. Sex är inte lika viktigt.
Men om man i begreppet sex inkluderar all typ av fysisk närhet så kan jag delvis instämma i det konstaterande.

http://thefrostingonthecake.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards