xecute

Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Xecute - 8 juni 2010 20:04

Facebook är en guldgruva för den sociologiintresserade.

Visa mig vilka grupper på facebook en person tillhör, vilka sidor han/hon är fan av, så kan jag ganska lätt placera personen i rätt socialgrupp...

 


  

Den här bilen får väl symbolisera socialgrupp ett....




Det är ytterst sällan man hittar välutbildade människor som medlem i grupper i stil med ALKOHOL… för smarta människor som har råd att avvara några hjärnceller, Alla vi som säger ”kolla här” när vi menar ”lyssna”, Jag är inte så jävla full, de e du som är så jävla nykter!, Jag har varit full med någon i den här gruppen, Vi som älskar Jänkare. V8or,  doften av 98 oktan, däckrök och rock´n roll…!, Bacardi, Alla vi som tycker bensin luktar gott.


  

Gissa vilken grupp...



Åt andra hållet är det ytterst sällan man hittar människor från socialgrupp tre i grupper som dessa: Xxx till riksdagen 2014, satsa på biblioteken!, Decor Maison, På egna meriter, Jag ska rösta!, Jag lovar att aldrig hålla tyst när någon i min närhet säger något rasistiskt.


Det är lättast att skilja ut grupp tre, eftersom de även brukar posta kommentarer som handlar om att de varit jättefulla, eller är så bakis så de inte kan gå till jobbet dagen efter.


  




Brittan - ger White trash ett känt ansikte.

 

Medelsvenssons skriver inte sällan om husrenoveringar, städning och GeKås eller andra liknande shoppingparadis. Semestrar på Gran Canaria  - samma ställe varje år - är ett annat kännetecken.


  

Glada medelsvenssons...




I socialgrupp ett handlar det mycket om karriären, möten, åsikter och media.

Ja, det är kul – tycker jag i alla fall. Oftast späds mina fördomar på, men ibland får de sig faktiskt en törn.   

 

 

 

 

 

 

Av Xecute - 8 juni 2010 09:18

Om det inte vore för familjen... suck, jag saknar Köpenhamn!







Spaendt op til li´r!


Ja, jag är stolt över att till hälften vara dansk. Danskar har mer sällan pinnar uppkörda i röven än svenskar. Danskar i gemen är mer avslappnade och inte så jäkla pk hela tiden.


Och så talar de så vackert. Det finns ju inget gulligare än danska tonårsbrudar som sitter på bussen och kvittrar på danska.   




Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards