xecute

Direktlänk till inlägg 12 juni 2010

Curlade föräldrar, läs och skäms!

Av Xecute - 12 juni 2010 14:10

Förnekar all kännedom om eventuellt solsting. Nä, jag är helt enkelt egentligen en kreaturssnäll människa och nu ska jag visa det även här på bloggen.


Fast först måste jag skriva av mig om en sak, innan jag kan börja bli sådär riktigt, riktigt menlös och bara skriva om fika, fester och shopping (vilket kommer att bli svårt eftersom jag aldrig fikar, festar eller shoppar.)


Curlade föräldrar.

Alltså bortskämda föräldrar som tycker de har det sååå jobbigt, trots att de är två.

Som lever i en vardag där man kan strunta i disken hela dagen om barnen är extra krävande, eftersom ytterligare en vuxen kommer hem på kvällen och kan ta hand om den. Men som ändå tycker att de har de så jobbigt.

( OBS: Självklart kan alla föräldrar till ett barn och som lever i tvåsamhet ha jobbiga dagar, men det här inlägget handlar inte om dem som "bara gnäller lite ibland", och egentligen fattar att de faktiskt har det jävligt bra.)


Som lever i en vardag där de har någon att dela bekymren och glädjeämnena kring barnen med, där de är två om de ekonomiska bördorna. Men ändå tycker att de har det såååå jobbigt.


Som lever i en vardag med två, tre barn och tycker att det är krävande att vara föräldraledig ett år, tills partnern tar över och de själva får mer vuxenkontakt igen.


Som lever i en vardag där det finns två som kan ta med barnen till BVC, som kan ta konflikter, som kan ta trotsåldersutbrott medan den andra får vila sig en stund. Där man kan turas om att ha sovmorgon, turas om att vara den som tar hand om nattvakna barn.


Helt enkelt jävligt bortskämda  föräldrar! Vad jag tycker om föräldrar som har bara ett barn, är två stycken friska, vuxna hemma, men ÄNDÅ gnäller, det har jag förmodligen redan gjort mer än klart. Fy fan för dem!


Till alla som anser sig ha det besvärligt på dagarna med barnen, tills partnern kommer hem; läs detta:


http://aretsmama.bloggplatsen.se/2010/06/07/3081947-kanske-har-jag-bara-en-dalig-hardag/


Läs och skäms! Och om ni har mage att INTE skämmas, så skäms jag åt er, å era vägnar....

 
 
Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

12 juni 2010 15:14

Hm.. Nu tycker jag allt att du är lite hård. Jag tycker inte att man ska behöva skämmas för att man har dåliga dagar som alla andra oavsett om man är två i familjen eller ej. Varför ska man jämt behöva jämföras med de somhar det värst? Varför jämföras över huvudtaget. Isf borde vi skämmas huvudet av oss när vi slänger mat, med tanke på att det finns barn som svälter till döds, vi borde skämmas för att vi klagar över våra graviditeter med tanke på att de finns de som inte ens kan bli gravida, vi borde rentav skämmas så fort vihar det bättre än någon annan. Nej tack, jag tänker inte skämmas för att jag gnäller ibland trots att jag har en ansvarfull make och endast ett barn att ta hand om än så länge. Jag har mina dåliga dagar då jag tycker att allt är skit, då jag tycker att ag är ensammast i världen, att jag inte får någon egen tid över osv. Vi är människor, unika varelser som aldrig bör jämföras med ngn annan.

Nej, nuvar du allt lite hård, och jag tycker mig kunna läsa ett uns av bitterhet emellan radera... Annars skriver du bra vet du!

http://ladysylvia.blogg.se

 
Xecute

Xecute

12 juni 2010 15:49

Amanda, jag syftar inte på föräldrar som är mänskliga och alltså gnäller då och då. Jag riktar mig till dem som faktiskt tycker, ALLTID, att det är jättejobbigt... har några sådana i min omgivning, och ja, jag kan bli rätt bitter på denna idioti. Särskilt när de gnäller inför mig. jag är visserligen inte i samma sits som Årets Mama, men lever ju så gott som en ensamstående i praktiken. Men bara så gott som.
Självklart finns det jobbiga dagar även för enbarnsföräldrar i tvåsamhet.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Frida

Frida

12 juni 2010 15:59

Jag håller med dig där, är man två och har det bättre än det flesta så bör det inte finnas klagomål jämt och ständigt. Det finns alltid folk som har det värre, som inte ens klagar & är nöjd över det dom har ändå.

http://theresafridaskoglund.blogggplatsen.se

 
Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

Amanda - Mamma till Vincent och bebis i magen

12 juni 2010 16:58

Ok, det förklarar saken lite bättre=). Om man alltid klagar, som de du syftar till så är det ju tragiskt, då är man ju besviken på livet och missnöjd i största allmänhet. Det kan ju inte vara roligt att vara dem, som alltid klagar alltså. Och särskilt om gnället är obefogat, då är det ju bara otroligt tragiskt. Men jag tror att alla gnäller ibland iaf, om det beror nog på situationen och hur man själv mår just när situationen uppstår.

Jag förstår vad du menar bättre nu, ingen nämnd ingen glömd, ungefär på det sätt som jag brukar skriva ibland. Dock är det lätt att missuppfatta och tro att du syftar på varenda människa som någonsin gnällt, men det är jag som misstolkar=/

http://ladysylvia.blogg.se

 
susanna55

susanna55

13 juni 2010 16:39

Har läst hennes inlägg, och instämmer. Känner igen hennes längtan.

http://susanna55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards