xecute

Direktlänk till inlägg 7 juni 2010

Tjejigt värre

Av Xecute - 7 juni 2010 22:38

Idag var vi tjejer i familjen själva hemma halva dagen, och femåringen fick bestämma. Och då blir det alltid mer eller mindre glamouröst, och alltid pannkaka till lunch.   

Hon valde örhängen och hårpynt till mig, som lydigt lade en fet makeup och drog på mig högklackat. Sedan var det hennes tur att bli sminkad, som en prinsessa förstås. Och så målade vi våra naglar.. och så satte vi på oss rosa kläder. Men nej, jag hade inte klänning - hon fick nöja sig med att min tröja var rosa...

Hon fick borsta mitt hår *aj* och vi snyggade även till tvååringen så gott det gick (hon är en kladdmaja som även avskyr hårborstar). Sedan gav vi oss iväg på en skön cykeltur tillsammans alla tre, looking pretty fabulous!   

 
 
Terese

Terese

8 juni 2010 00:07

Min stora tjej som nu är 20år lejde jag bort till min vän när hon ville hålla på med smink och klä sig vackert lekar...min minsta som nu är 7år låter jag min stora tjej ta hand om när hon vill samma sak:-))själv var jag mer än pojkflicka så jag är nog lite tråkig i detta avseende och det har jag allt fått höra från min stora tjej som fortfarande tjatar om att hon vill sminka mig...så av mig får du en medalj=D

http://teresepettersson.blogspot.com

 
Xecute

Xecute

8 juni 2010 10:06

Tackar! .-)) Jag överlämnar gärna sådant till min syrra, som är den i familjen som har stil. Själv kan jag inte ens fläta en vanlig fläta! Men hon är ju inte här jämt, och ibland ger jag efter för lilltjejens "mamma, kan vi inte göra oss fina idag?".

http://xecute.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards