xecute

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Härliga, sorgliga maj

Av Xecute - 2 juni 2010 10:19

Till månaden maj: "Jag är glad att du är över, så lämna mig ifred, du är det sista jag behöver och jag orkar inte mer..."  (Mauro Scocco)


Egentligen är ju maj en härlig månad. Det blir grönt och varmt och vackert. Hägg och syren. Blommande buskar.

Den 27:e maj är min mormors födelsedag. Den 28:e maj är min mammas födelsedag. Den 29:e maj är min födelsedag. Det vill säga, vi fyller i generationsordning och vi är kvinnor. Fränt! Lägg sedan till mors dag den 30:e så blir det väldigt mycket tårta.


Men mamma är ju död. Hon dog den 9:e maj 1997. Och imorse dog mormor, efter en vecka på sjukhus. Tre födelsedagar och två dödsdagar är nu samlade i maj och början av juni. 


Nu får jag fira min födelsedag ensam. Det är tjugo år sedan vi började slå ihop våra födelsedagsfiranden. Jobbiga, härliga, sorgliga försommar.



R.I.P Älskade mormor!

240527 - 100602




    

R.I.P Älskade mamma!

500528 - 970509

 
 
Terese

Terese

2 juni 2010 12:18

Beklagar...kram

http://teresepettersson.blogspot.com

 
riesling

riesling

2 juni 2010 13:45

Men, neeejjj ...
Usch. Jätteusch!!
Jag lider med dig och sitter här och känner mig ledsen för din skull. Vet inte riktigt vad ska jag klämma ur mig för tröstande fras för jag känner att det var väldigt vad MYCKET det var för dig nu ...
Jag tänker på dig!!
Kramar!

http://riesling.bloggplatsen.se

 
katsura

katsura

2 juni 2010 22:36

Jag känner dig inte, men beklagar verkligen sorgen. Det var så vacker bild på din mormor vid poolkanten - en riktigt söt liten "gumma".
Att så tidigt ha förlorat sin mamma måste också vara tungt ibland... ,mem jag hoppas du har en hel påse med glada minnen!

http://katsura.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Micke

3 juni 2010 02:19

Beklagar. För mig är maj likadan, en glädje inför en försommar som ändå inte riktigt vill infinna sig. Tre veckor i maj som förändrade livet för alltid. En månad som man längtat efter i 8 månader och som lovar så mkt gott men ändå bär med sig en massa ångest. Fuck maj!

 
Daniel

Daniel

3 juni 2010 09:59

JAg beklagar! Men fina du minnen du alltid har!!!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Ingen bild

Terese

4 juni 2010 11:29

Beklagar sorgen. Men jag tror du har råkat skriva fel årtal under kortet på din mormor :0(. Det står nämligen -100602 och nu är det bara juni 2010. Tänkte bara att det kan va bra för dig att veta.

Ha en trevlig sommar och jag beklagar sorgen igen!

 
Ingen bild

Terese

4 juni 2010 11:33

Måste verkligen be om ursäkt för mitt tidigare inlägg. Då jag inte läste hela inlägget så såg jag inte att det va detta år och bara fär några dagar sedan din mormor gick bort.

Förlåt igen, ville inte alls verka känslokall.

Grattis i efterskott och lycka till med allting som kommer i din väg.

 
Xecute

Xecute

4 juni 2010 19:02

Tack för alla kommentarer!!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Bea

Bea

6 juni 2010 09:38

KRAM på dig världens underbaraste Åsa!!!!

http://aretsmama.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards