xecute

Direktlänk till inlägg 10 mars 2010

Socialgrupper på Facebook

Av Xecute - 10 mars 2010 12:00

Facebook är en guldgruva för den sociologiintresserade.

Visa mig vilka grupper på facebook en person tillhör, vilka sidor han/hon är fan av, så kan jag ganska lätt placera personen i rätt socialgrupp...

 


  

Den här bilen får väl symbolisera socialgrupp ett....




Det är ytterst sällan man hittar välutbildade människor som medlem i grupper i stil med ALKOHOL… för smarta människor som har råd att avvara några hjärnceller, Alla vi som säger ”kolla här” när vi menar ”lyssna”, Jag är inte så jävla full, de e du som är så jävla nykter!, Jag har varit full med någon i den här gruppen, Vi som älskar Jänkare. V8or,  doften av 98 oktan, däckrök och rock´n roll…!, Bacardi, Alla vi som tycker bensin luktar gott.


  

Gissa vilken grupp...



Åt andra hållet är det ytterst sällan man hittar människor från socialgrupp tre i grupper som dessa: Xxx till riksdagen 2014, satsa på biblioteken!, Decor Maison, På egna meriter, Jag ska rösta!, Jag lovar att aldrig hålla tyst när någon i min närhet säger något rasistiskt.

Det är lättast att skilja ut grupp tre, eftersom de även brukar posta kommentarer som handlar om att de varit jättefulla, eller är så bakis så de inte kan gå till jobbet dagen efter.


  




Brittan - ger White trash ett känt ansikte.

 

Medelsvenssons skriver inte sällan om husrenoveringar, städning och GeKås eller andra liknande shoppingparadis. Semestrar på Gran Canaria  - samma ställe varje år - är ett annat kännetecken.


  

Glada medelsvenssons...




I socialgrupp ett handlar det mycket om karriären, möten, åsikter och media.

Ja, det är kul – tycker jag i alla fall. Oftast späds mina fördomar på, men ibland får de sig faktiskt en törn.   

 

 

 

 

 

 

 
 
Bea

Bea

10 mars 2010 13:44

Hahahhaha, KLOCKRENT!

(Med något undantag... Försök t ex placera in mig i en socialgrupp du! Jag är med i grupper som "....till riksdagen", "jag ska inte vara tyst om någon i min närhet säger något rasistiskt" etc samt är medlem i "varför ska jag dricka med måtta, jag känner ju inte honom!"
//sign diverse socialgruppsbesökare

http://aretsmama.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards