xecute

Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

Patetisk, sjukligt behov av bekräftelse

Av Xecute - 29 juni 2010 20:04

Trodde jag hade lärt mig min läxa, men nä. Jag tittade in på en blogg från rampljuset, trots att jag genom reklamen såg att det var en tonårsblogg.


Det var dock inte den gamla vanliga smörjan om fika och shopping, utan något bra mycket äckligare;  tjejer och killar som smackade upp sina jäkla tuttar och rumpor mot kameran, i samma gamla vanliga fula poser som de tror är "sexiga". Fast utan kläder, eller med rep runt brösten och en kniv emellan... eller något annat "konstnärligt". Så otroligt fult och patetiskt!!! Jag frågar mig igen, vart världen är på väg?


Är unga människor SÅ sjukligt besatta av bekräftelse?

Fy fan, jag mår fortfarande illa. Det första som mötte mig när jag hade klickat var nämligen en jättebild på blogginnehavarens eget nakna arsle.   


Namnet scandal beauties of Sweden borde bytas ut mot Psykfall från Sveriges stängda dårhus.

 
 
F

F

29 juni 2010 20:15

de finns överallt...

http://dagligdags.blogg.se

 
Mally

Mally

29 juni 2010 21:00

Hysteriskt ju! Och första inlägget "ska skapa en mer sexig blogg". Det fanns ju ingenting sexigt alls på den där sidan. Bara aldeles för unga människor (barn?) som visade upp sig på ett sätt som bara kan locka gubbsjuka män. Fy fan!

http://www.mally.bloggagratis.se

 
noboytoy

noboytoy

29 juni 2010 21:38

Och vilken typ av bekräftelse får dom....? Att dom har snygga rumpor? Jo, det blir man ju lycklig av...skrämmande, är våra ungdomar idioter?

http://noboytoy.bloggplatsen.se

 
Ida

Ida

29 juni 2010 22:59

Fin blogg :)

http://IdaGoddamn.bloggplatsen.se

 
susanna55

susanna55

29 juni 2010 23:08

Bekräftelsebehovet verkar vara enormt, och det trots att dom ändå anser sig vara väääldigt intressanta. Det ser man inte minst via Rampljusets annonser, där man erbjuds FRÅGESTUNDER!!!! Vi får FRÅGA OM ALLT!! Varför i himlens namn skulle jag vilja veta något om någon för mig okänd människa? Det betyder, för dom som läser det här nu och har tolkningssvårigheter, att JAG inte KÄNNER peronen ifråga, INTE att personen inte är KÄNDIS....!!!

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

29 juni 2010 23:12

ja, fy fan - och tänk vilka otäcka typer de förmodligen drar till sig!
tyvärr verkar det som om att svaret på frågan om ungdomar nuförtiden är idioter, är ja.

http://xecute.bloggplatsen.se

 
Xecute

Xecute

29 juni 2010 23:14

@Susanna: AMEN!

http://xecute.bloggplatsen.se

 
privat

privat

29 juni 2010 23:48

Tycker synd om dom på nåt vis för dom har helt missat poängen och deras syn på vad som är sexigt är bedrövligt...undrar om dom någonsin kommer att få njuta ordentligt och naturligt....

http://www.frittframm.blogg.se

 
anna

anna

29 juni 2010 23:51

låt mig gissa..var de scandalbeautiesofsweden du menar? Hittade den av en annan som lajvade här..äcklas ju fan av de bilderna..hur fan kan man fläka ur sig så?? Va? Jaja de skadar bara dom själva ;)

http://annsi.bloggplatsen.se

 
ylvali

ylvali

29 juni 2010 23:59

oroa dig inte. Jag har ätstörningar, det erkänner jag och står jag för. Jag fyller inte alla anorexia krav och har därför inte det. Jag tycker att jag är smal. Jäkligt mycket smalare än många. Men jag vill fortfarande gå ner, Jag har mitt mål, och mina komplex. Jag vill inte ha uppmärksamhet, denna blogg är för att få stöd av andra thinspobloggar, inget annat.

Men tack för att du oroar dig,, jag blir lite glad när det är någon som bryr sig så mycket att dom kommenterar för att få mig att börja äta :)

Jag trivs smal, och kommer inte äta upp mig igen. Jag mådde dåligt då,, Jag trivs bara bättre smal. Men jag kommer sluta vid 45 och stanna där, oroa dig inte för mig. Inga skelett här :) Man ser nästan inte mina ben alls.

Bara så du vet, jag är 1.58 45 är en ganska normal vikt då :)

Haha nu vart det en hel novell,, Jag är dålig på korta svar! Tack för att du bryr dig :)

http://anadear.bloggplatsen.se

 
Martina

Martina

30 juni 2010 00:20

45 är inte normalvikt till 158, du bör väga minst 10kg mer
Jag är 157 och när jag vägde 49 pga körtelfeber såg man revben, höftben, etc på mig

men iallafall, jag tror inte att de är idioter, jag tror att de mår dåligt och söker uppmärksamhet och bekräftelse på fel sätt då det är det enda sätt de vet
de lider av dålig självkänsla och/eller självförtroende

Jag gjorde en film och medverkade i tre större tidningar för 11 år sedan, DÅ tyckte jag att det var hur häftigt som helst
senare kom jag på att det berodde på dålig självkänsla, men det är något som man själv måste komma fram till och innan man gör det kan det resultera i skit som porr och liknande

http://157.bloggplatsen.se

 
Emil

Emil

30 juni 2010 00:30

Mycket intressant blogg. Går den att anmäla? =) Tyvärr blir jag ju tvungen att hålla med om att de flesta ungdomar av idag är idioter, och de som inte är det gör sig inte hörda med sina bloggar. MTV och liknande media har gjort sitt för att få oss att bli sexualiserade och få dåligt självförtroende. En skum kombination. Tur att jag istället är en våldsälskande Tv-spels nörd.

http://emils-60-kvadrat.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kristin

30 juni 2010 06:53

Ärligt talat? Vad var det där för blogg? Jag är stum av förundran.

 
Amanda

Amanda

30 juni 2010 10:03

såg att det var skrivet om vikt.
visst ska man inte vara underviktig och kämpa för att bli smalare om man redan är smal!

annars, spelar egentligen inte ens vikt någon roll. huvudsaken man är nöjd själv. man ska väl strunta i vad andra tycker och tänker. om man söker uppmärksamhet, blir det bara värre. uppmärksamheten kommer på fel sätt.

http://livingwitharockstar

 
susanna55

susanna55

30 juni 2010 10:15

Martina, det är inte säkert att 45kg är för litet. Själv låg jag stadigt på 47 förr i tiden, till mina 163, och inte ett revben syntes, jag var kurvig i alla fall. Ingen bekymrade sig eftersom jag såg helt normal ut, men dom tyckte väl att jag var liten i omfånget, jo dom undrade tills dom såg mig i bikini. En del är helt enkelt väldigt smala i sin byggnation. Jag åt dessutom ordentligt, inget slarv med maten. Idag väger jag 7, 8 kilo till och är nöjd med det. Så man kan inte sätta vikt efter längd, vi är alla olika.:-)

http://susanna55.bloggplatsen.se

 
Mally

Mally

30 juni 2010 21:26

Samma tjej har ju en annan blogg i samma stil. Mår illa och önskar att mina (framtida) barn aldrig mår som hon måste göra...

http://www.mally.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards