xecute

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

Dåligt rykte på ICA

Av Xecute - 2 december 2011 09:50

Det här är inte verifierat, men jag är ändå säker på att det är sant:

Jag har fått dåligt rykte på vår lokala ICA Supermarket.


När vi bodde på den andra lilla orten, som innehöll en ICA Nära, handlade jag lika frekvent som jag gör nu, det vill säga två till tre gånger om dagen. Efter sex år hade jag lärt känna en del av personalen där så väl, att jag blivit vän med några av dem och börjat umgås privat.... då är man en stamkund...   


Min vänskap med ICA:s personal har gjort att jag fått höra en del. Till exempel om hur de kan sitta och tänka och tycka där bakom kassaapparaten. Hur de, vare sig de vill eller inte, kan alla kunders matvanor och helgvanor. De vet vem som äter jätteonyttigt jämt och vilken familj som alltid käkar taco´s på fredagarna, vilka som är veganer osv.


Nu handlar jag på ICA Supermarket: Jag handlar två Monster energidrycker varje morgon. Jag handlar ett paket Kalaspuffar varannan dag ungefär. Jag köper tekakor de Luxe. Allt detta är bara till mig - inte till mina barn. De får bra mycket nyttigare mat.  Men det vet ju inte personalen på ICA. De ser mig där med massa barn minst en gång om dagen, så jag tror att det inte är helt ut ur det blå att anta att de tror att jag ger mina barn så mycket kalaspuffar att det poppar ur öronen på dem.


Jag handlar ofta leksaker och barntidningar också. Inte när barnen är med, bara när jag har tillfälle att åka ensam till affären. Under flera månader har jag lastat på dockor, serviser, Byggare Bob-tidningar med mera med mera på bandet. Alltså är det inte helt ur det blå att anta att personalen tror att jag är en curlinförälder som öser grejer över mina barn hur som helst, oavsett om det är födelsedag, julafton eller inte.


Men sanningen är den att jag samlar på julklappar och födelsedagspresenter: jag "smyghandlar" och gömmer allt i en kartong i min klädkammare. Varje gång barnen är med i affären springer de ju bort till tidningshyllan och leksakshyllan, och tittar längtande på fina saker. "Mamma, titta vilken fin docka!" "Åh mamma, titta en smurfmålarbok!"

Jag svarar "Ja den var fin, du får väl önska dig en sådan till julklapp eller födelsedagspresent"... varpå de försöker dölja sin besvikelse...    


Men när de inte är med, då minsann! För med fyra barn gäller det att tänka smart. Jag kan inte köpa bara dyra julklappar i leksaksaffärer - för att få till många paket (det är trots allt öppnandet av paketen som är höjdpunkten på julafton) smygköper jag ICA:s sortiment. Som tidningarna som mina barn älskar och helst vill få varje helg, men aldrig får, kommer istället att överraska dem som en hel bunt i ett paket.

(Myrorna är ett annat smart ställe för en stor barnfamilj. Begagnat är bäst! )


Men allt detta vet ju inte personalen på ICA Supermarket. De tror helt säkert att jag är en slapp och slö wt-morsa som skiter i allt men skiter i det.    






 
 
Bea

Bea

4 december 2011 19:20

Skriv ut bloggen, sätt upp en på den lokala anslagstavlan (alla har en) och en vid löpet där AB skulle suttit. Sen vet de. Om det nu är viktigt. Vi som känner dig vet. Och det är viktigare. Pöss

http://aretsmama.bloggplatsen.se

Xecute

5 december 2011 10:05

Hehehe, nä, de får gärna tro att jag är en wt-curlare. Det är ju lite kul till och med. ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards