xecute

Alla inlägg den 12 juli 2015

Av Xecute - 12 juli 2015 22:38

Av någon anledning är jag alltid efter när det gäller TV-serier.

Har snart sett klart alla säsonger av "How I Met Your Mother" - fast den lade ju ner långt innan jag ens började titta.

Samma sak med "Mad Men". Den upptäckte jag när det var en säsong kvar. Lyckades se alla säsonger på några månader men fick sedan vänta länge på den sista. Nåja, då kände jag mig åtminstone som om jag faktiskt hade lite koll.

Och "Game of thrones". Den fantastiska serien upptäckte jag medan resten av världen nästan hade sett klart näst sista säsongen.

Nu har jag precis upptäckt "Modern Family".

Wow!


För det första; Al Bundy är med - och han är sexigast av alla! Såååå coool! På samma sätt fast ändå inte som i "Våra värsta år". Den Manlige Mannen. Fler Jay Pritchetts åt folket (den kvinnliga delen)!

För det andra - Alex. Varje gång hon äntrar rutan dör jag lite i mammahjärtat; hon är så lik min lilla älskade M!

För det tredje: Mitch. Vi älskar Mitch. Med "vi" menar jag "jag". Om jag vore gay, vore jag Mitch.


Resten av gänget förärar jag min hatkärlek. Jag älskar att irritera mig på Claire, Manny, Haley, Cam. För att inte tala om Lily. Vilken liten snorunge från det varma stället! Claire, var ska jag börja?!? Gaaaaaah! Men det är ju förstås det som deras karaktärer går ut på. Älska eller hata. Phil? Oh my f-ing god. Jag tackar Gud varje dag för att JAG inte är gift med honom!!   


Men det bästa med Modern Family är, att trots att det är en "komediserie", så ger den stoff till allvarlig eftertanke. Den ger verkligen saker att tänka på. Den är, under den glättiga (och ofta irriterande, på ett bra sätt) ytan, djupt filosofisk och tar upp de där sakerna i livet som vi alla funderar på och råkar ut för. I föräldraskapet. I förhållandet.


Jag f-ing ÄLSKAR Modern Family!

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards