xecute

Alla inlägg den 14 januari 2015

Av Xecute - 14 januari 2015 11:14

Nike säger "just do it" med bilder på snygga, svettiga människor i full gymfart.

Men det är inte så jävla lätt när maskinerna är köpta i en affär i yttre rymden! Försökte verkligen do it, utan att se allt för bortkommen ut dessutom, medan jag svor över avsaknaden av rejält detaljerade bruksanvisningar på

s v e n s k a.

Man ska inte behöva vara Stephen Hawkins för att börja träna på gym. Trodde jag.

På MIN gymtid var det inte ETT DUGG svårt att förstå sig på dem! Jag minns med saknad det slitna gymet i källaren på gymnasiet, där vi hängde med våra bandspelare (och killarna drack öl på fredagarna samtidigt som de tränade, hallå?!?) och allt var enkelt och lättförståeligt och kul. Pfftt!!


Det började käckt med att jag inte fick igång en enda konditionsgrej. Inte löpbandet, saken med trampplattor eller grejen som nästan såg ut som en cykel. Massor med knappar och inställningar och gud vet allt - men jag fick inte ens igång själva strömmen. Tryckte på "start" på varenda en, men nej. Mörkt. Inga displayer började lysa. 

Smög tillbaka lite senare efter att några andra använt dem (personer med förmodat magiska krafter) och snodde åt mig ett löpband som lyste av hjärtans lust. Efter en stund kom det in en tjej som satte fart på trampmaskinen (crosstrainer?!?), och som visade sig vara samma person som provade barnskridskor med sin dotter hemma hos mig i början av vintern och som är gift med killen som har hand om mina älskade energidrycker på Ica och som också var där (litet samhälle...). Jag frågade henne. Jo ser ni, man ska tydligen först ställa sig på prylarna. Då kan de starta när man trycker på knapparna. Jävla rocket science, detta!  


Lyckades lista ut två av femtioelva maskiner, sedan körde jag resten av tiden med fria vikter och pilatesboll. In your face, evil machines!


 


//X - fit before you know it



Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards