xecute

Direktlänk till inlägg 12 september 2010

Feministerna skjuter jämställdheten i knäna

Av Xecute - 12 september 2010 09:51

Det finns mansgrupper som verkligen hatar kvinnor. Som uttrycker sig så vidrigt om kvinnor att det är ofattbart.

Det finns kvinnogrupper/"feminister" som verkligen hatar män. Som uttrycker sig så vidrigt om män att det är ofattbart.


Man kan inte döma alla kvinnor efter vad extremfeministerna står för.

Man kan inte döma alla män efter vad mansgruppsmännen står för.


Jämställdhet handlar om båda könens rättigheter i olika situationer.

Det är inte okej att förringa det ena könets problem.

Det är inte okej att försöka tysta ner viktig information om vad män utsätts för av kvinnor - då är man inte för jämställdhet! Då är man för att byta ut könen i det ojämlika samhället.


Intelligenta människor kan se saker ur större perspektiv. Från flera sidor. Intelligenta människor blundar inte för delar av verkligheten.

Det är ointelligent att påstå att personer som kan se hela bilden, inte är för jämlikhet och jämställdhet.

Det är enkelspårigt att påstå att man bara kan hålla på den ena sidan/kvinnosaken.


Skärpning! Extremfeministerna är ett lika stort hot mot jämställdheten som de kvinnohatande männen! Båda grupperna skjuter regelbundet jämställdhetsarbetet i knäna. Extremfeministerna tycker illa om kvinnohatande män, samtidigt som de själva uttrycker förakt och ibland rent hat mot män. INTE OKEJ!




 
 
happyunhappy

happyunhappy

12 september 2010 10:31

bra skrivit!!

http://www.happyunhappy.bloggplatsen.se

Xecute

12 september 2010 12:37

Tack!

 
susanna55

susanna55

12 september 2010 14:03

Nej och det är inte ok att mansgrupperna gör det heller. Vilken grupp är störst eller farligast? Jag vet inte, men i kombination med att kvinnor har en lång bit kvar till jämställdhet dristar jag mig till att gissa att kvinnornas väg kommer bli ännu längre innan än den var från början. Det duger inte att bara lägga ner, och att strida är inte detsamma som att vara extremfeminist heller med den dåliga klang ordet har fått. Tack vare feminismen har män bl.a sin pappaledighet. Kommer kvinnoföraktet som finns över världen att försvinna när feministerna slutar visa att dom finns? Tror inte det. Vill man veta hur det ser ut utan "feminism" kan man åka till ett land där den aldrig fått utrymme. Afganistan!!! Extremt val, jag vet....:-D

http://susanna55.bloggplatsen.se

Xecute

12 september 2010 16:28

Jag propagerar inte för att feminismen ska försvinna. Men för att feminister inte ska göra det de anklagar männen för att göra. Det är ju rätt idiotiskt att bete sig precis så illa själva, som de samtidigt jobbar mot att män gör! Och även fast det finns mer att jobba mot för kvinnor, även fast vägen är längre, så måste man ändå få jobba även med de omvända könsproblemen. Bara för att det finns länder där det är mycket värre, vill inte jag gå med på att det tillåts extremfeminism i Sverige. Det är bra att strida för kvinnornas rättigheter - men det ska göras utan förakt. Utan förakt mot dels männen och dels alla andra som inte strider lika intensivt och/eller även kan prata om vad kvinnor gör mot män. Det är INTE en fråga om "är man inte med (extrem) så är man emot"!

 
 mimmi

mimmi

12 september 2010 21:13

Gillar din text och din presentation. Känner igen mig i ganska mycket i det du framför. Kul!

Tittar nog in igen :)

http://sarnklint.bloggplatsen.se

Xecute

12 september 2010 21:40

Roligt! Tack!

 
Alexandra

Alexandra

13 september 2010 01:26

Jag håller med dig! Likaså är de kvinnor som proppar på andra kvinnor sitt jämnställdhetssnack. Det finns faktiskt kvinnor som VILL vara hemma och ta hand om de gemensamma barnen istället för att jobba och det är hemskt att dessa kvinnor väljer att inte göra det pga att samhället ska vara jämställt! Kul att du tog upp ämnet då det verkligen behövs lyftas fram!

http://www.lafemmes.bloggplatsen.se

Xecute

13 september 2010 08:48

Ja, att förringa andra människors livsval är för jävligt. Det är en sak att vara bekymrad över dessa kvinnors framtid, å andra sidan tycker jag nog att folk får "lita på" att de som gör hemmajobbet själva kan tänka och ta ansvar för sina egna liv.
Jag har varit hemma med barn i sex år. Gissa om jag har fått försvara mig......... *muttra* Jag är inte ett skit mindre jämställd än mina vänner som jobbar på andra arbetsplatser. Faktiskt mer jämställd, när jag tänker efter. Åtminstone i några fall.

 
Idde

Idde

14 september 2010 01:18

Jag blir konfunderad när jag läser din blogg och undrar vilket förtryck du pratar om att extremfeministerna utsätter de stackars männen för? Jag har arbetat länge med kvinnofrågor, främst mot kvinnomisshandel, som är ett av våra största samhällsproblem. Vet du att de dött fler kvinnor i världen, bara pga att de är just kvinnor, än de dött män under hela första och andra världskriget tillsammans? Vet du att ingångslönen när du går ut bygglinjen på gymnasiet är 2400kr högre än när du går ut vårdlinjen? Kvinnor som föraktar och ser ner på andra kvinnor istället för att samarbeta är i mina ögon ett betydligt större problem än mansförtrycket.
Läs gärna min blogg. Ha de bra,

http://feministbloggen.bloggplatsen.se

Xecute

14 september 2010 12:25

Det jag syftar på är vissa feministers förakt mot män. Att de behandlar män på samma sätt som många män behandlar kvinnor; skriver och talar nedsättande om könet som helhet, använder härskartekniker och visar allmänt förakt. Det tycker jag är att skada jämställdhetsarbetet. Jag är verkligen inte för ojämställdhet och är mycket väl medveten om hur det står till i samhället man vs kvinna. MEN jag tycker att för den skull, ska det inte vara förbjudet att ta upp de problem som rör områden där män har det svårt jämfört med kvinnor. Jag blir förbannad över att de som gör det, blir klassade som fiender till feminismen. Feminism, i betydelsen kämpa för ett jämlikt samhälle, är ju självklart. ALLA normala, sunda människor är väl feminister! Men att få höra att man är "emot" hela jämställdhetsarbetet för att man samtidigt kan uppmärksamma vad kvinnor utsätter män för, det är fan inte okej. Jag föraktar inte kvinnor, bara de kvinnor, och män, som är enkelspåriga idioter som drar alla över en kam. Kvinnorförtrycket är ett större problem än mansförtrycket, men det betyder inte att mansförtrycket inte finns och inte ska jobbas mot. Det är som att säga till en patient som brutit benet, att "tyvärr, men ditt problem är så litet jämfört med deras som har cancer, så du får ingen hjälp alls, vi ser faktiskt bara ner på dig och hur har du mage att klaga när det finns så många som har allvarligare sjukdomar?"
Och på tal om misshandel. Jag har själv varit utsatt för grov misshandel av en sambo. Jag vet som sagt mycket väl hur samhället ser ut. Men för den skull tycker jag att det är en lika stor rättighet för misshandlade män att få hjälp! Det är DET jag vänder mig emot. Den sneda synen på jämställdheten!

 
Ingen bild

Xecute

14 september 2010 12:28

Et tillägg: Idde, nu har jag läst igenom mina inlägg och mina svar på kommentarerna. Vad exakt är oklart, jag tycker faktiskt att jag förklarar mig kristallklart. Det ger mig en vink om att din syn på mig och mina inlägg är färgad av någon annan innan du gick in här och läste....

 
Fakta

Fakta

27 september 2010 21:06

Det verkar vara ganska solklart var problemet egentligen ligger. Här får du en liten knäpp på näsan och får veta att du arbetar MOT kvinnor trots att du själv är kvinna, när du skriver ett inlägg med sunda värderingar!? Feltolkning de Luxe? Eller det kanske bara är en ordinär überfeminist-feltolkning, för jag tycker jag ser samma tendenser hela tiden hos dessa människor? "Är du inte med oss är du emot oss" återkommer ideligen på ett eller annat sätt och snart spyr jag! Du Idde, jag förstår att du blir förvirrad och att detta är svårbegripligt för dig. Din fina mätning du skopar in i din kommentar gällande kvinnorna som dött av den orsaken att de är kvinnor är fantastisk! Visste du att fler män har dött då kvinnor har mördat sina män genom att använda en istapp som de sticker sina män i ögat med när de sover, enbart för att de vill ha ut EXAKT 1 301 876 dollar i försäkringspengar, än antalet Egyptier som dog under tredagarskriget? Vilken jämförelse va? Du funderade aldrig på att t ex nämna ett tidsspann i frågan om antalet kvinnor som dött pg a att de är kvinnor i din f.ö relevanta parallelldragning? Är det sen sekelskiftet eller sen 200 f.kr? X, bra skrivet. Idde, gör något annat än att ägna dig åt statistik, t ex flytta till USA.... eller månen..

http://faktamannen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Xecute - 20 mars 2022 19:37

Jag kanske inte bloggar ofta, men när jag bloggar bloggar jag, och då bloggar jag rejält (Edvard Blom)      Hänt sedan sist: Är tillbaka i yrket jag utbildade mig i och jobbade med under många år, bland annat på dåvarande Örebro Kuriren. Där star...

Av Xecute - 22 maj 2019 16:00

Vi kommer alla dit förr eller senare. Vi alla kommer bli föräldralösa. Ingen förälder lever för evigt.  Man kan tycka att det inte är en så stor grej; det händer alla och är en naturlig del av livet. Man föds och man dör. Det är inte konstigt att e...

Av Xecute - 12 juni 2018 20:34

Häromveckan ifrågasatte min äldsta son varför jag haft "så många" pojkvänner. Dels är han ung; fyller snart 18 år, dels är han högfungerande autist och därför i vissa lägen lite fyrkantig. Saker är ofta svarta och vita.  Jag försökte förklara livet...

Av Xecute - 17 februari 2018 22:36

Det slår aldrig fel. Så fort man är riktigt skönt bajsnödig, sådär så man faktiskt ser fram emot att sätta sig på toaletten, ja då hinner man inte mer än börja förrän nästa person knackar desperat på dörren.  "Mamma jag måste kissa!" Det spelar...

Av Xecute - 15 augusti 2016 20:48

Nu måste jag bara! Jag står inte uuuuuuuuuuut längre om jag inte får göra det. Kommentera Gilmore Girls, alltså.   Jag vet, det är en gammal serie. Följde den lite sporadiskt för många år sedan, i början på 2000-talet. Tyckte den var bra, men u...

Presentation

Fråga mig

14 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards